Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Ce mananci cand esti obosita

Ce mananci cand esti obosita

Cand iti lipseste vigoarea, primul gand este sa rontai ceva rapid si sa te odihnesti mai mult. Dar stiai ca somnul nu e suficient pentru a-ti reface energia pierduta si ca exista cateva alimente care te pun imediat pe picioare? Iata care sunt cele mai bune surse de energie si ce mananci cand esti obosita.

In principiu ai nevoie de surse bune de proteine, de glucide provenite din carbohidrati sanatosi si de alimente foarte bogate in vitamine si minerale. Iata detaliile ca sa stii ce mananci cand esti obosita.

Proteine: ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange, contribuind totodata la secretarea unor substante cu rol de neurotransmitatori, asociate cu nivel crescut de energie. Este cazul carnii, lactatelor si oualor. Toate aceste alimente trebuie preparate cat mai simplu, fara sa fie prajite si fara adaosuri. Daca esti vegetariana, surse excelente de proteine sunt nucile si semintele, soia, cerealele quinoa si leguminoasele (mazarea, fasole, naut).
Combinatia ideala: doua oua feirte tari o felie de sunca de curcan si o portie de hummus.

Glucide: cand esti extenuata, glucoza e de vina, ea fiind combustibilul care-ti da energie. Asadar, e nevoie sa realimentezi cu carbohidrati. Cei buni sunt cei complecsi, numiti astfel fiindca alimentarea cu energie se face lent, iar tu nu te confrunzi cu caderi bruste si oboseala la scurt timp dupa masa. Fructele, legumele, orezul integral, fulgii de ovaz ajuta la revigorarea organismului.
Combinatia ideala: ovaz, doua lingurite de miere si 200 de mililitri de lapte degresat (poti sa folosesti si lapte de soia sau de migdale).

Vitamine si minerale: pe lista celor care ajuta la energizare se afla vitamina C si, dintre minerale, zincul. Acestea impreuna contribuie, de asemenea, la sporirea rezistentei naturale, te feresc de boli si atenueaza starile inflamatorii (frecvent provocate de caderile de energie). Cele mai bune surse de vitamina C sunt citricele, iar continut crescut de zinc gasesti in drojdie de bere, cereale integrale, verdeturi, soia, carne de vita, galbenus de ou si ardei iute.
Combinatia ideala: un mar, o portocala si o banana.


Lasă un răspuns

Sus