Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Cum faci cele mai bune salate

Cum faci cele mai bune salate

Asteptam cu nerabdare trufandalele din martie si salatele. Ca sa faci cele mai bune salate este insa o arta. Combinatia din saltele de verdeturi si legume, la care poti (si trebuie) sa adaugi fructe si legume pot sa-ti ofere adevarate bucurii in farfurie cu beneficii pentru minte si trup. Secretul, atunci cand faci cele mai bune salate, sta in combinatia de ingrediente si in sosul salatei.

Iata detaliile, sfaturile si trucurile casa faci cele mai bune salate.

Adauga fructe in salata verde. Capsuni, afine – proaspete sau inghetate, bucatele de mere, boabe de strugure. Fara sa exagerezi, poti pune si fructe uscate. Prima alegere: afine, caisele si stafide.

Adauga putina branza. Secretul este sa fie o branza cu aroma intensa si de buna calitate si nu-i nevoie (nici recomandat) sa folosesti multa. Feta, branza de capra sunt cele mai bune. Branza nobila se poate topi si poate sa fie baza pentru dressing. Mai mult, poti adauga carne la gratar, peste, fiert, creveti sau tofu. Nu de aici vin caloriile goale ci din sosurile gata preparate din maioneza de-a gata sau din alte chimicale.

Avocado taiat in felii subtiri, maslinele verzi, nucile transforma o salata simpla intr-un fel de mancare satios, sanatos, fara calorii inutile si schimba in bine, in mod radical gustul salatelor. Toate acestea se potrivesc perfect in salatele cu frunze verzi. Toate acestea sunt bogate in grasimi sanatoase.

Poti adauga in salate cereale integrale. Doar integrale (ovaz si bulgur) si nu foarte multe. Poti pune in salatele verzi (de spanac, untisor sau salata clasica) naut sau boabe de fasole fierte. Acestea completeaza si dau consietenta unei salate din frunze verzi.

Adauga masline si varza rosie taiate fin. Se combina foarte bine cu salata verde si cu frunzele de spanac. Combina rucola, macrisul si spanacul cu salata verde clasica, iar gustul final o sa fie mult imbunatatit.

Combinatia din saltele de verdeturi si legume, la care poti (si trebuie) sa adaugi fructe si legume pot sa-ti ofere adevarate bucurii in farfurie cu beneficii pentru pentru minte si trup. Secretul, atunci cand faci cele mai bune salate, sta in combinatia de ingrediente si in sosul salatei.

Adauga in salate ierburi aromatie: patrunjel, marar, chiar si frunze de telina, dar si tarhon si cimbru. Nu uita usturoiul,  tarhonul, cimbrul, chimenul si seminte de marar.

Foloseste in sosul pentru salata coaja rasa de lamaie, ghimbir proaspat sau frunze de menta.

Foloseste pentru sosul salatelor uleiuri nobile: de nuca, de samburi de struguri, de seminte de dovleac si oteturile aromate, preparate din ierburi si otet balsamic.

Adauga in salatele simple fulgi de migdale, nuca macinata sau alune. orice combinatie intre frunzele verzi si semintele uleioase este o binefacere pentru organism.

Salatele combinate: foloseste mai tipuri de salta, sau frunze verzi si legume. Combinata frunzele verzi de salata cu spanac. Adauga morcov si telina rasa. Adauga o mana de boabe de porumb fierte, mazare sau fasole fiarta, seminte (o lingura de seminte neprajite la o portie de salata) sau varza dulce cu nuci si stafide.

Adauga in salata ceapa cruda, praz sau buchetele de broccoli ori conopida cruda sau fiarta, partial. Adauga pe lista cu ingrediente pentru salata ardeii grasi, dovleceii, varza rosie, andivele, ridichile si evident rosiile.

In ceea ce priveste sosul ideal este cel format din trei linguri de ulei de masline extra-virgin, o lingura cu suc de lamaie proapat, un catel de usturoi tocat foarte marunt, sare (putina) si piper (mult). Cantitatile sunt pentru o salata mare, formata din trei-patru portii. Poti creste cantitatea de suc de lamaie, dar portia de ulei trebuie ramana in aceeasi proportie. Poti adauga in sos ardei iute, ierburi uscate, dar si rosii uscate. Combinatiile sunt la libera ta alegere si nu modifica decat cu 10-15 calorii valoarea totata.

Sa facem cele mai bune salate! (Otilia Ignat)

Comments

comments

Lasă un răspuns