Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Cum iti faci propriul regim

Cum iti faci propriul regim

Studiile au dovedit că un regim, care are că scop scăderea în greutate, creat de ţine, pentru ţine, da cele mai bune randamente. Aşa că fă-ţi propriul regim. Soluţia este utilă pentru că tu te cunoşti cel mai bine pe ţine şi te poţi evalua cinstit şi uşor. Mai mult, statistic vorbind, dietele create de ţine, pentru ţine sunt cel mai uşor de respectat. 

Există câteva reguli esenţiale atunci când îţi compui singură un regim de slăbire. În primul rând ţine seamă de stilul tău de viaţă, de gusturile tale, dar mai ales de necesarul de nutrienţi. Sunt contraindicate regimurile alimentare care exclud grăsimile, pentru că acestea sunt temelia fabricării hormonilor, fără de care organismul nu funcţionează, şi uneori în ciudă faptului că te înfometezi, nu slăbeşti pe măsură sacrifiiciilor. Regulă se aplică şi în ceea ce priveşte aportul de glucide, sursă obligatorie de energie pentru organism.

Dar, marele secret stă în organizare, astfel încât să ai la dispoziţie fructe şi legume proaspete, peste şi carne slabă, brânză şi lactate. Esenţială este respectarea regulii de aur a celor trei meşe pe zi, cu un mic dejun bogat şi consistent şi a două gustări între meşe.

Bază unui regim pe care ţi-l stabileşti singură trebuie să fie legumele, pe care le poţi mânca după placul tău. Urmează fructele şi mai ales merele. Pe lista stau la loc de cinste roşiile şi castraveţii, care îţi aduc apa şi fibre. Renunţă la făinoase, la pâine albă, dar păstrează porţia de cereale de dimineaţă. Nu sării peste masă de prânz care trebuie să-ţi aducă proteine, iar seară alege supele de legume sau ciorbele de zarzavat. Sunt săţioase şi au puţine calorii. Limitează consumul de cartofi, fără să-i elimini din dietă. De bază sunt: ţelină, dovlecei, fasolea verde, morcovii, ardeii graşi şi varză.

  •   Stresul te deregleaza hormonal

Trebuie să ştii că o scăderea în greutate lentă este cea mai bună şi mai durabilă soluţie. Iar pentru această esenţial este să respecţi orele de masă. 

Sugestii şi reguli pentru dietă

  • Micul dejun ideal înseamnă lapte, fructe, cereale, ceai sau cafea. La micul dejun sunt binevenite glucide a€“ miere sau zahăr brun în cafea sau ceai. La acestea trebuie adăugat, obligatoriu, un pahar de apa.
  • Prânzul trebuie să conţină: carne, ouă sau brânză, legume şi cel puţin un fruct, plus un pahar mare cu apa.
  • Nu uită de necesarul de grăsimi şi o lingură de ulei la fiecare masă principală, după cum susţine Jacques Fricker, nutritionsitul care pledează pentru beneficiile regimului propriu.
  • Cină trebuie să fie lejera, compusă din lactate, carne şi legume fierte şi/sau ciorbe, supe slab calorice.
  • Nu te înfometa, dar limitează aportul de calorii, respectând ritmul normal de viaţă. Fă mişcare!
  • Scăderea în greutate trebuie să fie lentă şi constanţa, acesta fiind cel mai bun semn al faptului că dietă este eficientă. Scăderile bruşte în greutate sunt urmate de acumulări la fel de bruşte, imediat ce dietă se modifică.
  • Supele de legume, preparate în casă, sălăţele, carnea fiartă, peştele la cuptor, fructele (merele, pepenele şi citricele), şi lactatele degresate pot fi mâncate în orice cantitate.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus