Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medicina naturista > Cum iti mentii echilibrul hormonal

Cum iti mentii echilibrul hormonal

Hormonii reprezintă un grup de biochimicale produse de glandele care formează sistemul endocrin, eliberate în circulaţia sanguină în scopul de a reglementa funcţionalitatea. Hormonii reglează mai multe funcţii în organism printre care şi creşterea şi dezvoltarea, funcţia şi reproducerea sexuală, metabolismul, starea psihologică. În aceste conditii cateva sfaturi despre cum îţi menţii echilibrul hormonal sunt mai mult decat necesare şi utile.

Echilibrul hormonal este esenţial pentru o stare generala buna, iar dezechilibrul determină digestie lentă, oboseală, creşterea în greutate, iritabilitate şi altele.

Există medicamente şi tratamente specifice care ajută la menţinerea echilibrului hormonal, dar există şi căi naturale de a echilibra balanţa hormonală.

Mai puţine uleiuri vegetale

Organismul are nevoie de un echilibru de grăsimi saturate, monosaturate şi polisaturate pentru a crea celulele noi şi sănătoase. Cantităţile mici de uleiurile vegetale nu fac rău corpului. Dietele ce includ cantităţi mari de grăsimi polisaturate găsite în rapiţă, alune, soia, margarină şi alte produse derivate pot cauza probleme de sănătate. Grăsimile polisaturate sunt instabile molecular şi tind spre oxidare, iar organismul este forţat în acest caz să folosească aceste grăsimi pentru a construi şi repara celulele noi. Această activitate poate influenţa mutaţii ale celulelor care cauzează funcţionalităţii normale a hormonilor.

Uleiul de cocos este bun

Uleiul de cocos are grăsimi saturate şi din acest motiv este recomandat spre consum. Are numeroase beneficii pentru sănătatea organismului printre care reglarea colesterolului şi transformarea lui în pregnenolon ce ajută la producerea hormonilor, menţine la un nivel normal trigliceridele, este indicat şi în curele de slăbire etc.

Suplimente cu magneziu

Este puţin greu să-ţi iei necesarul de magneziu doar din alimentaţie. Pentru a ajuta la echilibrarea balanţei hormonale este indicată şi o doză de magneziu, fie şi sub formă de supliment alimentare. Magneziul ajută corpul la sintetizarea acidului ribonucleic (ARN) şi acidului dezoxiribonucleic (ADN). Magneziul mai ajută şi digestia prin absorbţia proteinelor şi grăsimilor de care este nevoie la producţia de hormoni sănătoşi. Magneziul este şi un precursor al producţiei de serotonină.

Vitamina D

Este un motiv pentru care te simţi bine când faci o baie de soare. În acest mod, organismul tău produce în mod natural vitamina D prin reacţii fotochimice. Fără prezenţa acestei vitamine sistemul endocrin ar avea mult de suferit. Atunci când ai timp şi vremea îţi permite ieşi la soare, fă activităţi în aer liber, încarcă-te cu doza de vitamina D.

Consumă gelatină

Gelatina adevărată, nu cea procesată pe care o găsiţi în produsele comercializate pe piaţă. Gelatina este un pachet de calciu, magneziu şi fosfaţi, minerale care ajută producţiei de hormoni.

Evită toxinele

Toximele din plastice, produsele de curăţare, pesticidele pot interfera cu funcţionarea sănătoasă a hormonilor imitând hormonii de care organismul tău are nevoie. Evită vesela de plastic şi toţi itemii care ţin de sfera asta. Încearcă pe cât posibil să consumi fructe, legume şi carne organice, pentru a menţine armonia din interiorul tău.

Leptina

Dezechilibrul de leptină este o altă problemă ce cauzează funcţionării normale a hormonilor, în special în cazul persoanelor care au probleme cu greutatea. Leptina are un rol important în controlul apetitului, metabolismului şi controlului greutăţii. Ajută la accelerarea metabolismului. Tot leptina este cea care transmite creierului că nu mai are nevoie de hrană. Atunci când se cosnumă alimente procesate, bogate în zahăr, pâine albă, fructoză, carbohidraţi simpli, leptina nu-şi mai îndeplineşte funcţia, iar creierul dezvoltă rezistenţă la acest hormon care reglează apetitul alimentar. Poţi încerca o alimentaţie care să includă produse neprocesate, fructe, legume, ouă, în mese dese.


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus