Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Cura de ingrasare

Cura de ingrasare

Este cunoscut faptul ca femeile isi doresc sa fie cat mai slabe si sa arate bine. Cu toate astea, sunt si persoane care, contrar tendintei, vor sa ia cateva kilograme in plus, pentru a se simti in forma. Pentru asta, ai insa nevoie de putin timp si rabdare, deoarece este un proces lent, care poate dura cateva luni. Iata cum arata planul unei cure de ingrasare.

Inainte de a incepe o cura de ingrasare incearca sa afli care sunt motivele pentru care nu te ingrasi. Acestea poti fi unul sau mai multe.

  • Metabolism accelerat
  • Afectiuni precum cancerul, tuberculoza, dereglari hormonale
  • Mostenirea genetica
  • Dieta nepotrivita
  • Lipsa antrenamentelor fizice
  • Lipsa odihnei

Cum sa ne ingrasam sanatos?

Ia trei mese principale si doua  – trei gustari (intre mese ai grija sa nu fie o distanta mai mare de trei ore intre ele) pe zi si fa tot posibilul sa mananci la aceleasi ore;

Adauga treptat un surplus de calorii  – aproximativ 500 pe zi si vei acumula intre 500 gr si 1 kilogram pe saptamana (in cazul in care castigi mai multe kilograme, inseamna ca se depune mult prea multa grasime si nu este sanatos);

Include urmatoarele alimente in meniul tau:

  • bauturi: apa, shake, sucuri cu proteine si lapte
  • cereale si paine din tarate de ovaz si  secara
  • legume si fructe precum cartofi, dovleac, morcovi, sfecla, banane, pere, ananas si mere;
  • uleiuri de masline, cocos, palmier si neaparat unt
  • mananca dulciuri sanatoase precum ciocolata negra, briosele cu fulgi de ovaz  si placinte cu fructe proaspete facute in casa, miere, orez cu lapte;
  • apeleaza la suplimente nutritive, la indicatia medicului;
  • creste cantitatea de proteine atat de natura animala (carne, oua, peste, lactate) cat si de natura vegetala (fasole, linte, migdale, nuci);

Fa sport – acesta iti va stimula pofta de mancare si te va ajuta sa iti conturezi corpul armonios; tonifiaza-ti musculatura facand exercitii cu greutati sau flotari, genuflexiuni, fandari, inot (nu miza pe aerobic, alergat sau bicicleta pentru ca acestea sunt utile atunci cand vrei sa slabesti);

Apeleaza, pe langa sport , la complexul de vitamine B si un pahar cu vin pentru a-ti stimula pofta de mancare;

Odihneste-te  macar opt ore pe noapte, ii permiti astfel organismului sa se regenereze.

Elimina din obiceiurile tale:

  • mancarea tip fast food – te va ajuta decat sa iei in greutate, dar iti poate afecta sanatatea;
  • fumatul – acesta intensifica arderile metabolice si poti “economisi” 200 de kilocalorii pe zi, care pot fi folosite pentru a lua in greutate;
  • bautul apei in timpul mesei – iti va da senzatia de satietate si nu vei mai avea loc pentru alimente;


Lasă un răspuns

Sus