Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta de lunga durata

Dieta de lunga durata

Dieta de lungă durată este prima alegere pe care trebuie să o faci dacă eşti în situaţia de a respecta o dietă. Dieta de lungă durată este cea mai bună alegere, este sigură, duce la o slabire sănătoasă, evită apariţia efectului yo-yo şi nu produce dezechilibre metabolice care pot aduce mari prejudicii de sănătate.

Dieta de lungă durată nu intervine numai asupra obiceiurilor alimentare, ci impune un sitl de viaţă ordonat, echilibrat, care urmăreşte nevoile organismului şi aduce aportul de minerale, vitamine şi nutrienţi necesari şi include alte tehnici cu privire la somn, stres şi activitatea fizică.

Diata de lungă durată este un altfel stil de viaţă, care corcetează erorile pe care le facem când este vorba de nutriţie şi care te ajută să scapi de kilogramle în plus. Aşa că daca vrei o siluetă de printesă, la vară, acum este momentul să începi o dieta de lungă durată.

Dieta de lungă durată se desfăşoară în trei etape.

Prima fază durează o săptămâna (uneori perioada poate dura şi două săptămâni) şi se bazează pe un aport mai mare de proteine. Se mănâncă în principal peste, carne, ouă şi produse lactate. Se pot consumă legume crude, în supe, cu scopul de a elimină toxinele. Proteinele au rolul de a reduce apetitul.

Micul dejun în dieta de lungă durată, în prima etapă, trebuie să fie consistent, pentru a evită starea senzaţia de foame pe parcursul zilei şi oboseala dintre orele 10-11, unul din efectele adverse ale dietelor care urmăresc scăderea în greutate. Un mic dejun bogat în proteine este prima alegere, deoarece proteinele consumate dimineaţa ajută la întârzierea digestiei şi prelungeşte saţietatea. La gustări se consumă ouă, şuncă sau brânză.

În a două etapă pentru dieta de lungă durată sunt reintroduse în alimentaţie legumele la fiecare masă, sub toate formele – crude, gătite şi în supe. De asemenea, dimineaţa se adaugă în meniu pâine din făină integrală ca sursă de carbohidraţi cu ardere lentă. Etapa direaza circa două-trei luni iar meniul zilnic trebuie să nu depăşească un aport calorc general de 1800 de calorii, iar pe parcursul fiecărei luni de dietă acesta să scadă cu alte 150-200 de calorii.

Alimentele de bază sunt legumele, grăsimile vegetale, carnea slabă şi sursele sănătoase de grăsimi şi carbohidraţi.

Ultima etapă în dieta de lună durată este cea de stabilizare, cea mai lungă (dureaza 3-4 luni) şi oferă timp pentru a aplică metodă, că să nu riscaţi de a fi victimă efectului yo-yo. În această etapă aportul de calorii revine treptat la valoarea de 1800, dar alimentele consumate sunt cu foarte mare atenţie alese. Cap de listă sunt legumele, fuctele şi proteinele, dupa care vin carbohidraţii. Este recomandată raţionalizarea severă a zaharului şi a alimentelor rafinate.

Pe lângă nutriţia corectă şi respectararea limitelor calorice dieta de lunga durată impune mişacre fizică în fiecare zi, respectarea orelor de somn. În ceea ce priveşte activitatea fizică trebuie alese activităţile cardio spre a ajută la eliminarea de calorii – înot, ciclism, aerobic în apa şi exerciţii pentru întărirea musculaturii şi pentru a facilita etapă de stabilizare.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus