Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Nutriție și diete > Dieta lunara. De ce este luna un bun nutriționist

Dieta lunara. De ce este luna un bun nutriționist

dieta lunara

Acest satelit enigmatic al Pământului influenţează mişcarea apelor planetei noastre și presiunea atmosferică, ceea ce se reflectă şi asupra stării de sănătate, în special în ceea ce ne privește pe noi, reprezentantele sexului frumos.

Cunoaşterea fazelor Lunii ne ajută şi în organizarea unei alimentaţii corecte, în alegerea unei diete. Pentru că aceasta depinde în mod direct de starea Lunii, primul lucru care trebuie făcut atunci când aţi ales o dietă este să faceţi rost de un calendar lunar pe un an. Acesta vă
ajută să verificaţi ce perioadă este – Lună Plină, Lună Nouă, Lună în creştere sau în scădere.

De exemplu, pe Lună Plină, când apa „se retrage“ din spaţiul intercelular în interiorul celulelor, trebuie mărită cantitatea de lichide consumate – în felul acesta veţi reuşi să eliminaţi excesul şi să nu mai acumulaţi apă în spaţiul intercelular. Iar o alimentaţie echilibrată pe Lună Nouă vă ajută să preveniţi stagnarea fluidelor în organism şi îl veţi curăţa uşor accelerând procesul de descompunere a grăsimilor şi de eliminare a toxinelor.

Lună Plină

Alimentaţia în funcţie de dieta lunară trebuie începută în faza de Lună Plină. În această perioadă organismul se curăță cel mai bine de substanţele dăunătoare, eliminându-le împreună cu excesul de lichide.

Prima zi. Detoxifierea

Pe parcursul zilei se recomandă să beţi numai lichide (și cât mai multe), precum apă minerală necarbogazoasă, sucuri naturale, ceai verde. Într-o singură zi trebuie să beţi cel puţin 3 litri de lichide.

SFAT: Cel mai bine ar fi să beţi sucuri proaspăt stoarse, care sunt cele mai sănătoase. Însă pentru a evita problemele cu stomacul (aciditatea diferă de la persoană la persoană), diluaţi sucurile cu apă plată (în special pe cele mai acide, precum cel de portocale sau de grepfrut). Puteţi, de asemenea, combina sucurile: acide cu dulci, cele de legume cu cele fructe. De exemplu: măr–portocală, morcov–sfeclă, sfeclă–măr…

După ziua de detoxifiere, timp de trei zile consumaţi numai cereale (pot fi fierte) şi produse lactate de fermentaţie, cu adaos de legume. În prima jumătate a zilei vă puteţi permite două felii de pâine neagră. Beţi apă plată şi ceai verde!

Cantități pentru o zi: 200 g de brânză de vaci, 200 g legume, 1 litru de ceai, 1 litru de apă.

Exemplu de meniu:

Mic dejun: fulgi de ovăz fierți sau cu iaurt natural (simplu, fără adaosuri)
Prânz: brânză de vaci, cereale fierte (hrişcă, arpacaş), salată de legume (fără ulei sau smântână, asezonată cu suc de lămâie)
Gustare: brânză de vaci sau iaurt
Cină: cereale şi iaurt.

Lună în descreștere

Când Luna se află în perioada de scădere, organismul se reface, de aceea nu este nevoie de restricţii deosebite în ceea ce privește mâncarea. Mâncaţi diversificat şi echilibrat.

Există și excepţii – în această categorie intră dulciurile, făinoasele şi alcoolul. La acestea va trebui să renunţaţi total.

Lună nouă

Aceste 3-4 zile în preajma fazei de Lună Nouă sunt o perioadă a mâncărurilor săţioase. De aceea, diversificaţi-vă alimentaţia consumând mai multe proteine. Combinaţi în meniul zilnic carnea, peştele, brânza de vaci cu multe fructe şi legume. Eliminaţi însă carbohidraţii (pâinea, cerealele) și, de asemenea, laptele şi iaurtul.

Luna în creștere

Funcțiile organismului se activează și, ca urmare, pofta de mâncare creşte. În această perioadă este cel mai uşor să acumulaţi kilograme în plus. De aceea, alimentele trebuie să fie uşoare – legume şi fructe (salate, coapte, înăbuşite, fierte).

Luna ne influenţează

Fazele Lunii dirijează bioritmurile omului. Nu întâmplător încă din Antichitate oamenii îşi construiau viaţa în funcţie de ciclurile lunare. S-a dovedit ştiinţific faptul că Luna influenţează puternică fluxul şi refluxul Oceanului Planetar. Şi pentru că organismul uman este alcătuit în proporție de aproape 70% din apă, şi el este foarte sensibil la fazele Lunii. Această influenţă este demonstrată şi de durata ciclului biologic al femeilor, egală cu cel lunar – 28 de zile.

Avantajele dietei lunare

  • scădere eficientă în greutate
  • normalizarea metabolismului
  • purificarea organismului
  • eliminarea surplusului de lichide
  • stabilizarea echilibrului electrolitic
  • durata scurtă.

Citește și: Cum îți impactează viața fazele lunii?

 

Articol realizat de Burda România

Sursă foto: iStock

Comments

comments

One thought on “Dieta lunara. De ce este luna un bun nutriționist

Lasă un răspuns