Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta zilelor fierbinti

Dieta zilelor fierbinti

Tinand cont de prognoza meteo, indemnul meu este: profita de canicula si slabeste cu dieta zilelor fierbinti. Combinatia intre o alimentatie intelept aleasa, caldura de afara, care trece de 30-32 de grade peste tot in tara, este in masura sa-ti subtieze vizibil silueta.

Iata ce trebuie sa faci si care sunt regulile.  

In primul rand in perioadele caniculare esentiala esta o buna hidratare. Volumul de lichide trebuie sa ajunga la circa trei litri, la care se adauga lichidele din fructe si legume, din supe si ciorbe. Consumul mare de lichide sanatoase (fara zahar!) este esential pentru a profita de canicula.

Organismul consuma la fel de multa energie pentru a mentine temperatura constanta si la -20, si la 40 de grade Celsius, iar ceea ce mananci este esential.

Transpiratia abundenta saraceste organismul de minerale, astfel ca acestea trebuie aduse prin alimentatie si apa minerala. Dar numai apa nu este suficienta, asa ca suportul principal il reprezinta fructele si mai ales legumele. Usor fierte, sau calite, preparate la cuptor, legumele aduc aportul necesar de minerale. Supele si ciorbele de zarzavat sunt solutia ideala. O farfurie mare de ciorba de legume cu o bucata de branza telemea este o masa ideala pentru perioadele caniculare. Aduce vitamine, minerale, proteine, dar si un aport benefic de apa.

Dieta zilelor fierbinti cere sa mananci des. Ideal este sa consumi ceva din doua in doua ore. Nu mult, ci putin si simplu. Un iaurt si cateva stafide (contin magneziu), un fruct si o bucatica de branza, legume fierte cu putin ulei de masline. Manaca o portie de carne slaba sau peste in fiecare zi. Carnea poate sa fie inlocuita cu proteine vegetale: fasole boabe, hummus sau soia. Organismul are nevoie de proteine, motiv pentru care acestea trebuie incluse in dieta zilelor fierbinti.

Dieta zilelor fierbinti impune sa bei un pahar de apa la fiecare ora. Sau mai des daca iti este sete. Un consum crescut de apa creste diureza, dar acesta este primul semn ca totul functioneaza normal. O diureza activa racoreste organismul si te scapa de toxine. Dieta zilelor fierbinti este o varinata de sauna naturala si deci, o excelenta cale de detoxifiere. Adauga in apa suc de lamaie, felii de castravete. Bea ceai de macese, ceai slab de menta, ceai verde si in general orice fel de ceai de plante.

Mineralele, esentiale in dieta zilelor fierbinti

Calciul, sodiul, potasiul si magneziul sunt mineralele care te ajuta sa te mentii in forma in zilele caniculare. Asta inseamna legume (mai ales cele verzi), fructe, branzetul usoare, iaurt si multa apa minerala. Un aport crescut de minerale bombardeaza depozitele adipoase si te ajuta sa pui in ciculatie grasimi. Consumul crescut de apa si legumele, determina eliminarea acestora.

Ai voie dulciuri

In ceea ce priveste glucidele acestea trebuie sa provina din fructe si legume, sau din surse sanatoase: miere si ciocolata neagra, de exemplu. Oricum glucidele sunt ultimele pe lista, dar cu toate acestea nu trebuie eliminate din dieta, pentru ca temperaturile foarte ridicate duc la dezechilibre ale glucozei din sange. In dieta zilelor fierbinti ai voie dulciuri. Sunt permise ciocolata neagra, mierea si combinatiile de fructe cu lactate degresate, indulcite cu miere sau melasa.

Consumul de glucide trebuie compensat de un bun aport de fibre. In plus o diureza activa si transpiratia excesiva favorizeaza constipatia prin pierderea de apa. Fenomenul trebuie combatut prin consumul de fibre. Procesul de termoreglare naturala este in stransa legatura cu procesul de mictiune si defecatie. Si una si alta dintre aceste procese fiziologie duc la scaderea temperaturii organsimului.

Profita de fructele verii

Cap de lista sunt pepenele galben si rosu, piersicile si merele de vara si perele. Adauga la aceste fructe bananele (aduc potasiu), kiwi (o sursa excelenta de magneziu). Regula celor cinci fructe si legume zilnice este cu atat mai necesara in dieta zilelor fierbinti.

Evita alimentele perisabile: maioneza, inghetata si preparatele care contin carne nefiarta. Evita salamurile si prajelile. Uita de mancarurile cu sos, de grasimile animale concentrate. Uita de alcool si limiteaza consumul de cafea.

Nu uita de beneficiile pe care le aduce hidratarea prin piele. Pielea este permeabila si capabila sa absoarba minerale si apa, din apa de mare si chiar din apa de baie. Este o solutie care reduce temperatura si ajuta procesul de termoreglare.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: Thinkstock/Guliver

Comments

comments

Lasă un răspuns