Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Farfuria sanatoasa

Farfuria sanatoasa

Cercetatorii in materie de nutritie au elaborat o asa-zisa farfurie sanatoasa: ce cantitate de alimente si lichide trebuie sa consumi la o masa ca sa nu faci excese, sa elimini toxinele din organism si sa nu ai probleme cu caloriile. Din cauza stilului de viata agitat, dezordonat, fara sa-ti dai seama, ajungi sa mananci mai mult decat trebuie.

De aici s-a nascut si ideea de farfurie sanatoasa, care iti reaminteste ponderea si importanta pe care o au legumele, fructele, uleiurile vegetale, proteinele si lichidele in meniul zilnic. Intr-o alimentatie sanatoasa, nu conteaza doar cantitatea de carbohidrati, ci mai ales tipul celor asimilati in dieta zilnica.

Uleiuri sanatoase

Din alimentatia zilnica nu trebuie sa lipseasca uleiul de masline, bogat in fier si acizi grasi, sau uleiul de rapita, care scade nivelul colesterolului, este sarac in carbohidrati si bogat in omega 3. Ambele uleiuri se folosesc la gatit sau la prepararea salatelor si sunt mult mai sanatoase decat cel de floarea-soarelui. Evita untul si grasimile vegetale!

Legume (40%)

Farfuria ta ar trebui sa fie umpluta in cea mai mare proportie cu legume. Renunta la cartofi, fie ca sunt fierti, prajiti sau la cuptor. Consuma telina, fiindca favorizeaza digestia, rosii, pentru ca au proprietati diuretice si laxative, broccoli, intrucat este bogat in vitamina C si calciu, si morcovi, sfecla-rosie, mazare, fasole si varza, deoarece contin vitamina E. Dintre alimentele de sezon, alege muraturile si legumele congelate, chiar daca isi pierd din gust. Sunt de preferat legumele gratinate. Nu omite ceapa si usturoiul!

Fructe (15%)

Acestea ajuta la scaderea presiunii sangvine si reduc riscurile aparitiei bolilor de inima, de ochi si digestive. E indicat sa consumi patru fructe pe zi.

Lichide

Bea apa, ceai, cafea, dar foloseste zaharina si renunta la zahar. Consuma zilnic cel mult un pahar cu lapte si unul cu suc natural. Renunta la sucuri carbogazoase!

Cereale integrale (20%)

Consuma orez brun, paine integrala sau paste din faina integrala. Renunta la painea alba si la orezul alb!

Proteine (25%)

Este indicat consumul de carne de pui, fasole, fructe de mare, nuci si peste (ton, crap, somon), intrucat contin proteine. Sunt de evitat carnea de vita si cea de porc.

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus