Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Nutriție și diete > Farfuria sănătoasă. Sănătatea trece prin farfurie

Farfuria sănătoasă. Sănătatea trece prin farfurie

Cercetătorii în materie de nutriție au stabilit ce înseamnă farfuria sănătoasă: ce cantitate de alimente și lichide trebuie să consumi la o masă că să nu faci excese, să elimini toxinele din organism și să nu ai probleme cu caloriile. Din cauza stilului de viață agitat, dezordonat, fără să-ți dai seama, ajungi să mănânci mai mult decât trebuie.

De aici s-a născut și ideea de farfurie sănătoasă, care îți reamintește ponderea și importantă pe care o au legumele, fructele, uleiurile vegetale, proteinele și lichidele în meniul zilnic. Într-o alimentație sănătoasă, nu contează doar cantitatea de carbohidrați, ci mai ales tipul celor asimilați în dietă zilnică.

Uleiuri sănătoase

Din alimentația zilnică nu trebuie să lipsească uleiul de măsline, bogat în fier și acizi grași, sau uleiul de răpită, care scade nivelul colesterolului, este sărac în carbohidrați și bogat în omega 3. Ambele uleiuri se folosesc la gătit sau la prepararea salatelor și sunt mult mai sănătoase decât cel de floarea-soarelui. Evita untul și grăsimile animale!

Legume (40%)

Farfuria sănătoasă ar trebui să fie umplută în cea mai mare proporție cu legume. Renunta la cartofi, fie că sunt fierți, prăjiți sau la cuptor. Consumă țelină, fiindcă favorizează digestia, roșii, pentru că au proprietăți diuretice și laxative, broccoli, întrucât este bogat în vitamina C și calciu, și morcovi, sfeclă-roșie, mazăre, fasole și varză, deoarece conțin vitamina E. Dintre alimentele de sezon, alege murăturile și legumele congelate. Sunt de preferat legumele gratinate. Nu omite ceapă și usturoiul!

Fructe (15%)

Acestea ajută la scăderea presiunii sangvine și reduc riscurile apariției bolilor de inima, de ochi și digestive. E indicat să consumi patru fructe pe zi.

Lichide

Bea apă, ceai, cafea, dar cât mai puțin zahăr. Consumă zilnic cel mult un pahar cu lapte și unul cu suc natural. Renunta la sucuri carbogazoase!

Cereale integrale (20%)

Consumă orez brun, pâine integrală sau paste din făină integrală. Renunta la pâinea albă și la orezul alb!

Proteine (25%)

Este indicat consumul de carne de pui, fasole, fructe de mare, nuci și peste (ton, crap, somon), întrucât conțin proteine. Sunt de evitat carnea de vită și cea de porc. mănâncă carne o singură dată pe zi, iar porția nu trebuie să fie mai mare decât palma. Este ideal să consumi toate tipurile de carne: pui, porc, vită, dar niciuna mai mult de două porții pe săptămână. Este ideal ca aportul de proteine să fie doar din surse vegetale, cel puțin o dată pe săptămână.

Citește și:

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Lasă un răspuns