Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Fitness la serviciu

Fitness la serviciu

Cat stai, intr-o zi cu fundul pe scaun? Nu-mi spune, ca stiu!

Afla ca poti sa faci fitness la serviciu, mai ales ca medicii spun ca organismul are nevoie de cinci minute de miscare, la fiecare 60 de minute de stat pe scaun. Statul pe scaun, la birou, este una dintre cele mai nocive pozitii.

Statul pe scaun este cauza principala a problemelor cardiovasculare, duce la aparitia varicelor, la deformari, uneori grave, ale coloanei vertebrale si la dureri de spate.

Iata cum poti face fitness la serviciu.

Exercitiul 1

Stai cu fundul pe margine scaunului. Apleaca capul in fata. Ideal este sa-ti atingi genunchi. Ridica-te incet si lasa-te pe spate pana ce atingi cu ceafa spatarul scaunului. Combina aceasta miscare cu aceea de a-ti ridica picioarele prin contractia muschilor abdominali. Te poti sustine cu mainile de marginea biroului. Combina aceste miscari si repeta-le de sase opt ori. Intr-un minut arzi suplimentar circa 50 de calorii, iti mobilizezi musculatura spatelui, dar si pe cea abdominala si dai un impuls mai mult decat necesar circulatiei venoase, prevenind astfel aparitia varicelor.

Exercitiul 2

In timp ce stai la birou, tine genunchi indoiti cu picioarele asezate pe podea. Pune un picior pe interiorul coapsei opuse. In aceasta pozitie, stand cu spatele drept inspira adanc, apoi apleaca-te inainte pastrand spatele drept. Repeta miscarea de trei ori, apoi schimba piciorul. Evident exercitiul presupune sa te descalti, mai ales daca ai pantofi cu toc!

Exercitiul 3

Porti tocuri, nu? Este foarte frumos, doar ca tocurile provoca o lipsa de mobilitate a gleznei si dureri la nivelul genunchiului. Poti preveni si combate aceste probleme daca faci din cand in cand cateva miscari, de intindere a musculaturii gleznelor si genunchilor. Imagineaza-ti ca ai intre prime doua degete de la picioare un creion si scrii cu el tot alfabetul. Tine piciorul putin ridicat contractand musculatura abdominala si coapsa. Fa miscarile acestea cu ambele picioare de doua, trei ori.

Toate aceste exercitii de fitness la serviciu le poti face fara sa te ridici de pe scaun.

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus