Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Fructe si legume cu zero calorii

Fructe si legume cu zero calorii

Se vorbeste mult despre alimentele cu zero calorii, in general, si, in mod special, despre fructe si legume cu zero calorii. Ce sunt alimentele cu zero calorii? Alimentele cu zero calorii sunt acelea care pentru a fi digerate, asimilate si metabolizate se consuma mai multa energie (mai multe calorii) decat cele care sunt aduse prin ingestia acestora. In consecinta aportul caloric pe care aceste alimente il aduc este zero, sau chiar negativ.

Pentru a beneficia de aceasta proprietate pe care o au aceste fructe si legume cu zero calorii este conteaza cum sunt consumate. Sosurile, grasimile adaugate, prepararea prin prajire sau alte moduri de gatire fac din ele surse de calorii.

Fructele si legumele cu zero calorii se pot regasi in orice dieta, dar si in planul alimentar al unei nutritii sanatoase, zi de zi. Esentiala este insa cantitatea de fructe si legume consumate. In plus trebuie mancate cat mai variat.

Fructele si legumele cu zero calorii nu aduc nici un fel de prejudicii siluetei, dar sunt o excelenta sursa de minerale, antioxidanti si vitamine.

Lista aproape completa cu fructe si legume cu zero calorii cuprinde: merele, caisele, sparanghelul, sfecla rosie, broccoli, conopida, morcovii, telina, afinele, cresonul, castravetii, fennelul, usturoiul, grapefruitul, fasolea verde, napi, prazul, lamaia, salata verde, ceapa, portocalele (intregi, si nu mai mult de doua fructe mari pe zi), ardeiul gras si ardeiul iute, ananasul, prunele, zmeura, spanacul, capsunile, ridichile (si cele albe si cele rosii), rosiile, pepenele verde (dar nu mai mult de doua felii).

Toate aceste fructe si legume cu zero calorii pot fi incluse la micul dejun, pranz si cina.

Acestea isi pastreaza beneficiul unui aport caloric nesemnificativ daca sunt consumate in cantitati rezonabile (mai ales merele, pepenele rosu, sfecla rosie, portocalele, ananasul si prunele). Toate legumele verzi pot fi consumate fara limita, sub forma de salate simple, cu dressinguri facute din foarte putin ulei, suc de lamaie, putina sare si condimente.

Sucurile preparate din fructele si legumele din lista sunt aducatoare de calorii suplimentare, iar calitatea de alimente cu zero calorii se pierde partial.  Raman totusi in lista alimentelor ideale pentru dieta, mai ales daca sunt consumate in cantitati mici in prima parte din zi.

Fibrele in cantitate mare pe care acestea le contin, fac din aceste alimente un beneficiu pentru dieta. In plus procesul de digestie este lung, ceea ce garanteaza o placuta senzatie de satietate. Cele mai bogate in fibre sunt radacinoasele, legumele verzi si frutele rosii.

Toate aceste fructe si legume sunt remarcabile nu doar prin calitatea de a avea zero calorii, ci si prin aceea ca sunt excelente pentru o cura de detoxifiere. In plus au proprietati nutritive spectaculoase, protejandu-te impotriva afectiunilor cardiovasculare si cancerului. Toate sunt surse bune de antioxidanti si o solutie perfecta pentru o cura vegetala de vara.

Sursa foto: pixabay.com




Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus