Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Iarna și mișcarea

Iarna și mișcarea

Când vremea e rece, nu-ți prea vine să ieși din bârlog, dar ai de câștigat în planul sănătății dacă faci ceva mișcare!

Înlocuiește sedentarismul cu diverse activități fizice ușoare. Acestea te ajută să-ți menții greutatea, chiar să scapi de câteva kilograme dacă e cazul, și te vor ține departe de durerile articulare care apar în urma lipsei de mișcare asociate cu iarna. Mai mult, imunitatea crește, întrucât mișcarea activează sistemul limfatic și procesul de detoxificare. Potrivit specialiștilor, iarna suntem mai sensibili și ne îmbolnăvim mai des și pentru că petrecem mult timp în interior, în preajma altor persoane,  purtătoare de virusuri. Ce-ar fi să încerci câteva activități la îndemână și să faci din sezonul geros cel mai bun prieten al sănătății?

Mergi pe jos

Nu există exercițiu cardio mai eficient și mai ușor de pus în practică precum mersul pe jos! Este una din cele mai bune metode să rămâi în formă. Și în plan psihic mersul pe jos te ajută mult. Din pricina orelor puține de lumină naturală, stările de melancolie și disconfort pot fi accentuate. Dar, dacă îți propui să mergi în pas susținut măcar zece minute pe zi, apoi în ritmul tău alte 20 și faci din asta un obicei, nu te vei mai plânge de dureri de oase sau de stare de spirit proastă. Ia pauză dacă obosești. Nu trebuie să fie ca la maraton. Și hidratează-te optim, chiar dacă nu simți că ți-e sete. Nu uita să te echipezi corespunzător, cu încălțări adecvate, mănuși, căciulă și mai multe straturi de haine, pe care să le dai jos pe măsură ce te încălzești. Plimbarea va fi o plăcere și o vei repeta a doua zi, a treia și, tot așa, până simți beneficiile pe pielea ta.

Joacă-te

Dacă ai copii sau nepoți, ieșirea în parc poate fi prilej de mișcare, fără simți vreo urmă de efort. Construiește împreună cu ei un om de zăpadă, distrați-vă cu bulgări de zăpadă și, dacă alegi să stai pe margine cât ei patinează, fă-le galerie și țopăie de bucurie. Indiferent de vârsta pe care o ai, un strop de voie bună nu-i niciodată contraindicată! Ieșirile în natură cu cei mici sunt o ocazie ca relațiile să devină mai strânse. Joaca vine cu încă un avantaj, deloc de neglijat, pentru siluetă. Cercetările arată activitățile în aer liber accelerează arderile de țesut adipos îndeosebi pe timp de iarnă, când poți scăpa chiar de 300 de calorii în trei ore. Și, în timpul jocului, cine se mai uită la ceas?!

Du-te în drumeții

Cu cât petreci mai mult timp în aer liber, cu atât plămânii se oxigenează mai bine. Efecte de necontestat obții mai ales în zona montană, unde aerul e mai proaspăt și puternic ionizat. Chiar dacă alegi un traseu ușor, faptul că te miști în natură, în ritmul tău și iei o gură de aer curat contează enorm pentru imunizarea generală. Afecțiunile respiratorii se vor rări, iar starea de spirit va fi îmbunătățită, datorită detașării de stresul cotidian. Mișcarea favorizează producția de hormoni care ne fac fericiți, iar dacă se petrece când e frig afară, creierul îi produce în cantitate mai mare, susțin specialiștii. Chiar dacă stai afară doar 1-2 ore pe zi, capeți mai multă energie, cu condiția să o faci cu regularitate. Unde mai pui că timpul petrecut cu familia este neprețuit!

Activități de interior

Dacă ți-ai propus să faci mai multă mișcare, anotimpul rece nu trebuie să fie un impediment pentru planul tău. Nu folosi frigul drept scuză. Înscrie-te la cursuri de fitness, dansuri de societate, înot sau orice formă de exercițiu fizic îți este pe plac. Chiar și achiziția unei benzi de alergat poate fi o investiție bună pe termen lung. Dacă o ai în casă și mergi zilnic 20 de minute, arzi în jur de 80 de calorii. Dar avantajele nu se opresc aici – prinzi mai multă rezistență și activitatea cordului se îmbunătățește. O altă variantă este să pui muzica preferată și să te zbânțui în ritmul tău până transpiri. Dansul te eliberează de tensiune musculară și emoțională. Ai mai putea încerca yoga, pentru flexibilitate și relaxare. Exercițiile de respirație efectuate în fiecare zi reduc și ele nivelul de stres, ajută întreg corpul să se relaxeze și previn procesele inflamatoare, sursa multor boli cronice. În ultimă instanță, dacă vremea e mohorâtă, fă curat. Studiile arată o oră de treabă în gospodărie arde în jur de 200 de calorii și, în plus, îți dă o stare de bine la final, când vezi casa lună și toate la locul lor.

Dacă ai posibilitatea, ieși într-o plimbare scurtă, la ora prânzului, în zilele însorite. Dacă stai în lumină naturală, chiar și numai câteva minute zilnic, oasele se întăresc și previi instalarea depresiei de iarnă, un dezechilibru frecvent întâlnit din pricina scăderii serotoninei, hormonul stării de bine.

Știai?

Expunerea la frig accelerează metabolismul, arată studiile. Iar dacă faci mișcare ca să te încălzești, rezultatele vor fi vizibile în scurt timp și vei ieși din iarnă mai suplă.

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr51/22.12.2016
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus
\n