Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Marea miroase a sanatate

Marea miroase a sanatate

De când erai mică, această senzaţie echivalează pentru tine cu noţiunea de vacanţă, dar mai corect ar fi să-i atribui şi beneficiile pe care le are pentru sănătate. Ai auzit, desigur, despre celebrii aerosoli, recomandaţi de la vârste cât mai fragede. Iată ce sunt şi cum îi foloseşti la cote maxime, conform sfaturilor pe care ni le-a dat dr. Gabriela Ciorbea, medic primar ORL la Centrul Medical Medsana:

Ce sunt: un amestec de vapori de apă cu elemente minerale şi ioni cu sarcină electrică negativă.
Cum ne ajută: acţionează la nivelul mucoaselor, scăzând inflamaţia, crescând apărarea de suprafaţă şi având efect antiseptic local. De asemenea, fluidifică şi scad secreţiile de la nivelul arborelui respirator şi micşorează hiperreactivitatea bronhică, îmbunătăţind astfel respiraţia.
Când sunt „disponibili“: aerosolii pot fi găsiţi, desigur, pe toată durata zilei. Cu toate acestea, pe timpul verii, sunt recomandate plimbările cât mai lungi dimineaţa sau seara.
Unde îi găseşti: mai ales la malul mării, în zonele în care se sparg valurile. 
Când devin eficienţi: cura ideală ar trebui să dureze minimum trei săptămâni, cel puţin o dată pe an, dar orice ieşire la mare are un efect benefic, chiar dacă se întinde pe o durată mai mică. Şi ideal ar fi ca o vacanţă la mare să fie urmată măcar de câteva zile la munte, pentru consolidarea efectelor benefice.

Simte vacanţa pe pielea ta!

La câte avertizări eşti expusă când te pregăteşti pentru o vacanţă la plajă, nici nu-i de mirare că soarele a căpătat o imagine de duşman al sănătăţii. Însă poţi la fel de bine să-l foloseşti în beneficiul tău. În primul rând, să recapitulăm condiţiile unei expuneri la soare corecte:

Respectă orele recomandate – intervalele 8-11 şi 17-19.
Expune-te treptat – atât ca durată, cât şi ca suprafaţă a corpului. Ar fi bine ca, înainte de vacanţa la mare, soarele să-ţi fi rumenit un pic pielea.
Protejează-te corespunzător – primele expuneri se fac sub factor de protecţie ridicat (peste 30), urmând ca, după multe şedinţe de bronz, să scazi scutul anti-UVA şi UVB la 10-15. Cu toate astea, este indicat să păstrezi un FPS 50 pe zonele delicate: aluniţe, cicatrice, suprafeţe cu piele sensibilă sau subţire (nas, urechi, stern, laba piciorului).
Acum, că eşti pregătită pentru băi de soare ca la carte, iată ce pot face razele UV pentru tine:
1 Transformă vitamina D inactivă din piele în formă activă. Deficienţa acestei vitamine afectează nu doar osatura, ci şi forţa musculară. De asemenea, nivelul scăzut de vitamina D în organism a fost asociat cu apariţia bolilor autoimune şi a unor forme de cancer.
2 Atenuează unele boli cutanate. Combinaţia dintre razele UV, apa de mare şi aerosoli are efecte pozitive asupra acneei, psoriazisului, eczemelor cronice, pruritului idiopatic (mâncărim fără cauză medicală determinată).
3 Limitează infecţiile superficiale ale pielii, cum ar fi foliculitele şi piodermitele (inflamaţie purulentă a pielii), datorită efectului germicid (blocarea multiplicării microbilor) pe care îl prezintă.


Lasă un răspuns

Sus