Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Mituri despre alimentatia sanatoasa

Mituri despre alimentatia sanatoasa

Alimentatia sanatoasa este o preocupare inclusa in viata de zi cu zi. Dar facem diferenta intre mit si realitate? Iata cateva dintre cele mai comune mituri despre alimentatia sanatosa, diete si principii de nutritie.

Daca eviti anumite alimente slabesti! Acesta este un mit!

Pierderea in greutate nu are loc daca mananci mai des anumite alimente sau daca eviti altele (paste fainoase, paine sau zahar) si nici nu exista vreo combinatie miraculoasa de alimente care sa te ajute sa slabesti. Singura regula de baza in ceea ce priveste slabitul este sa mananci mai putine calorii decat arzi in timpul activitatilor pe care le ai zilnic. In cursul unei diete care urmareste scaderea in greutate regula fundamentala este reducerea caloriilor zilnice asociat cu o alimentatie echilibrata si diversificata, care sa asigure aportul necesar zilnic de nutrienti.

Dieta vegetariana este sanatoasa. Partial adevarat.

Adevarul este ca omul este un omnivor si daca nu ar fi consumat carne omul preistoric nu ar fi evoluat. Mai mult: se spune ca omul preistoric a fost vegetarian. Fals! Omul preistoric era un mare consumator de carne inca de acum 2,5 milioane de ani. Veganismul (respingerea nu doar a carnii, ci a oricarui produs animal) este un concept inventat in anii ’40 de catre englezul Donald Watson, un vegetarian declarat, care a decis sa duca modul lui de alimentatie la un nivel aproape fanatic. Dieta vegetariana este sanatoasa, doar daca nu priveaza organismul de nutrienti esentiali. Mai mult vegetarienii au nevoie de suplimente de fier si vitamine din pilule, pentru ca un consum exclusiv de seminte si vegetale nu poate acoperi tot necesarul de nutrienti.

Glutamatul monosodic este daunator si trebuie eliminat din alimentatie. Partial adevarat!

Glutamatul monosodic este un aditiv alimentar, folosit frecvent in alimentele procesate. Putina lume stia ca exista alimente  care contin in mod natural glutamat monosodic. Carnea, alte alimente care contin proteine in afara de carne (fasolea, ciupercile), dar si rosiile, produsele pe baza de grau (painea, pastele fainoase), toate au concentratii ridicate de glutamat monosodic natural. Europenii si americanii consuma zilnic un gram, in medie, de glutamat monosodic, adus din surse naturale.

Eliminarea grasimilor din alimentatie este sanatoasa. Fals!

Exista grasimi sanatoase si grasimi daunatoare, dar asa numitul colesterolul bun si colesterolul rau sunt de fapt lipoproteinele care contin exact acelasi tip de colesterol. Studiile au aratat ca o dieta saraca in grasimi grasimi nu determina o scadere a incidentei bolilor de inima in cazul celor care au o greutate corporala normala, ceea ce conteaza fiind tipul grasimilor consumate. O dieta cu un aport normal de grasimi (inclusiv grasimi animale, dar consumate rational, in catitati rezonabile), ofera o confortabila senzatie de satietate si multiple beneficii: piele hidratata, tonus psihic si un echilibru bun in secretia de hormoni.

 


Lasă un răspuns

Sus