Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Fitness > 4 mituri despre alimentația sănătoasă și adevărul din spatele lor

4 mituri despre alimentația sănătoasă și adevărul din spatele lor

mituri alimentatie

Alimentația sănătoasă este o preocupare pe care foarte multe persoane o au, dar cât de bine facem diferența între mit și realitate? În continuare găsești 4 dintre cele mai comune mituri despre principii de nutriție și diete și adevărul din spatele acestora.

Mitul #1: Slăbești dacă eviți anumite alimente

FALS. Ne îngrășăm atunci când consumăm mai multe calorii decât ardem, indiferent de ce anume mâncăm. Evident, există alimente pe care nu ar trebui să le consumăm prea des, acestea având efecte negative asupra sănătății, pe termen lung, însă eliminarea lor nu va duce peste noapte la slăbire. Dacă vrei să dai jos câteva kilograme, fă tot posibilul să ai o alimentație sănătoasă și echilibrată și nu uita de importanța sportului.

Mitul #2: Dieta vegetariană sau vegană este sănătoasă

PARȚIAL ADEVĂRAT. Depinde doar de tine cât de sănătoasă este dieta ta. Astfel, dacă obișnuiești să consumi des pizza, burgeri, dulciuri, alimente semipreparate sau prăjeli, nu contează dacă ai o dietă omnivoră, vegetariană sau vegană – tot nesănătoasă vei fi! Însă este adevărat că organismul tău va fi mai fericit dacă ai o dietă bazată pe legume și fructe decât dacă mănânci carne în fiecare zi.

Mitul #3: Eliminarea grăsimilor din alimentație este sănătoasă

FALS. Trebuie să știi că există grăsimi sănătoase și grăsimi dăunătoare. Studiile au arătat că o dietă săracă în grăsimi nu determină o scădere a incidenței bolilor de inimă în cazul celor care au o greutate corporală normală, ceea ce contează fiind tipul grăsimilor consumate. O dietă cu un aport normal de grăsimi sănătoase oferă senzația de sațietate, hidratează pielea și echilibrează secreția de hormoni.

Mitul #4: Glutamatul monosodic este dăunător

PARȚIAL ADEVĂRAT. Glutamatul monosodic este un aditiv alimentar, folosit frecvent în alimentele procesate. Puțină lume știe că există alimente care conțin în mod natural glutamat monosodic. Carnea, alte alimente care conțin multe proteine (fasolea, ciupercile etc), dar și roșiile, produsele pe bază de grâu (pâinea, pastele fainoase), toate au concentrații ridicate de glutamat monosodic natural.

Citeste si:

Sursă foto: Foodiesfeed

Comments

comments

Leave a Reply