Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Mituri despre alimentele care scad colesterolul

Mituri despre alimentele care scad colesterolul

Valorile normale ale colesterolului LDC – lipide cu densitate scazuta, considerat „colesterolul rau” sunt de sub 130mg/dL pentru majoritatea persoanelor.

Pentru persoanele cu risc de a face o boala de inima valoarea trebuie mentinuta sub 100mg/dL

Valorile normale ale colesterolului total trebuie sa fie sub 200 mg/dL, iar peste valoarea de 240mg/dL se considera un risc pentru sanatate.

Citeste si
trucuri sa scazi colesterolul

Colesterolul nu scapa de legende si mituri, ba chiar din contra. Se atribuie eronat proprietati binefacatoare unor alimente care nu actioneaza cu adevarat eficient impotriva unei concentratii crescute de colesterol din sange. Cu toate acestea dieta este obligatorie si, deseori, singura solutie pentru a regla nivelul acestei importante constante biologice. Iata cele mai cunoscute mituri despre alimentele care scad colesterolul si realitatea din spatele lor, pentru ca alegerile tale sa fie cu adevarat cele corecte.

Soia, de folos, dar in foarte mica masurahttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/05/15/alimente-scad-colesterolul-2.jpg

Se spune ca un consum mare de proteine vegetale in general si din soia in special ar putea ajuta la scaderea colesterolului rau si a grasimilor. Realitatea este ca efectele benefice sunt prezente, dar numai in foarte mica masura. Pentru a ajunge la o scadere semnificativa ar trebui ca jumatate din proteinele consumate zilnic sa provina din soia, ceea ce este foarte daunator, din alte puncte de vedere.

Grasimile din seminte

Numite si fitosteroli, unele substante prezente in semintele plantelor oleaginoase si in boabele cerealelor pot opri absorbtia colesterolului. Consumul acestor alimente care scad colesterolul, poate determina scadea nivelului, daca sunt consumate constant. Putin stiu insa ca excesul de fitosteroli in dieta determina scaderea capacitatii de absorbtie a vitaminelor uleioase, esentiale organismului si, prin aceasta, poate produce carente. Semintele si alte alimente care scad colesterolul sunt beneficie dar numai daca sunt consumate concomitent cu fructe si legume.

Uleiul de peste

Acesta reduce nivelul trigliceridelor, adica acel tip de grasime care poate creste riscul de atac de cord si accident vascular cerebral. Suplimentele cu ulei de peste care aduc 2-4 grame de acizi grasi omega 3 poate reduce nivelul trigliceridelor. Ceea ce nu se stie si nu se respecta este ca excesul si depasirea dozei are efect exact opus determinand cresterea trigliceridelor. Dozele mari de ulei de peste pot determina si alte efecte secundare printre care acela de a creste riscul de hemoragii interne prin reducerea capacitatii de coagulare a sangelui.

Seminte de inhttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/05/15/alimente-scad-colesterolul-3.jpg

Semintele de in sunt unul din alimentele care scad colesterolul prin continutul de compusi numiti lignani care au tendinta de a reduce colesterolul. Efectul este mai accentuat la persoanele in varsta, dar si in cazul celor care au valori foarte ridicate ale colesterolului. Eficienta este insa redusa in cazul celor care vor sa mentina colesterolul scazut, consumand seminte de in. Acestea sunt cu adevarat active doar in cazul valorilor foarte mari ale colesterolului.

Fibrele alimentare

Una din solutiile cu adevarat eficiente care pot mentine la valori normale colesterolul sunt fibrele alimentare. Dar si aici mitul trebuie completat. Eficienta alimentelor bogate in fibre este reala doar daca sunt insotite de un aport mare de apa. In lipsa unui aport hidric corect, fibrele nu isi ating scopul.

Alimentele care scad colesterolul nu sunt solutii in sine, ci trebuie incluse mereu intr-un plan alimentar echilibrat in cadrul unei alimentatii sanatose.

 


Lasă un răspuns

Sus