Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Mituri despre paine

Mituri despre paine

 

Painea face parte dintre primele alimente eliminate dintr-o dieta. Dar acest pas este o greseala, pentru ca in lipsa painii organismul este privat de multi carbohidrati importanti. In orice dieta, trebuie adoptata doar regula „cu masura!”.

Painea ingrasa – FALS

NU painea ingrasa, ci produsele asociate cu ea! Sigur ca o paine intreaga mancata odata ingrasa, dar 1-2 felii la o masa nu. Painea nu trebuie combinata cu anumite alimente, pe lista neagra aflandu-se grasimile, dulciurile, pastele, cartofii, orezul si carnea. Nu este insa interzis sa mananci un sandvis cu legume si carne, nici paine cu lactate.

Painea e goala din punct de vedere nutritional – FALS

Valoarea nutritionala a painii nu se limiteaza la continutul in proteine, glucide si lipide. Painea contine si vitamine din grupele B, PP, E (cu rol important in prevenirea imbatranirii), minerale precum fosfor, magneziu, potasiu si oligoelemente de care organismul are nevoie – fier si zinc.

Painea proaspata baloneaza – ADEVARAT

Painea proaspata este mai greu de digerat decat painea prajita sau „veche” de o zi. Si asta din cauza ca painea calda contine mai mult amidon, element care favorizeaza balonarea si fermentatiile la nivelul colonului.

Painea prajita are mai putine calorii – FALS

Prin prajire, nu se pierde continutul caloric al painii, ci doar o parte din cantitatea de apa. Totodata insa, prin prajire, amidonul se digera mai usor.

O felie de paine pe zi e suficienta – FALS

Pentru a-ti asigura o buna parte din necesarul de glucide, poti manca 150-250 grame de paine pe zi. Poti consuma in plus, orez, cartofi fierti, paste (dar nu impreuna cu painea).

3 tipuri de paine buna pentru silueta:

  • PAINEA NEAGRA. Realizata din faina completa, aduce un procent sporit de nutrienti (vitaminele B1, B2, acid folic, potasiu, fosfor, calciu, magneziu, fibre) si previne balonarea si constipatia.
  • PAINEA DE SECARA. Potoleste rapid foamea si este indicata persoanelor care vor sa slabeasca. Faina de secara este superioara celei de grau, pastrand mai multe substante nutritive dupa macinare.
  • PAINEA INTEGRALA (graham). Este produsa din combinatii de faina semialba, neagra si tarate, in diferite proportii. Contine mai multe fibre, vitamine (B si E in special), magneziu, fosfor si fier (cu 40% mai mult decat painea alba).

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus