Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Obiceiuri sanatoase care te imbolnavesc

Obiceiuri sanatoase care te imbolnavesc

Te hrăneşti corect, faci sport  în mod constant şi îţi menţii casa curată. Cu toate astea, te îmbolnăveşti. Motivul? Multe dintre activităţile pe care le desfășori zilnic, în speranţa că sunt benefice organismului, îţi sabotează longevitatea.

Faci regulat sport

Exercițiul fizic este sănătate curată! Ştii asta atât de bine, încât încerci din răsputeri să lupţi cu sedentarismul şi să faci cât mai multă mişcare. Din păcate, un  asemenea exces vine la pachet nu numai cu febra musculară, ci şi cu câteva riscuri medicale. Astfel, dacă eşti adepta exerciţiilor fizice solicitante, trebuie să iei în calcul faptul că ele afectează activitatea sistemului imunitar, iar asta te face vulnerabilă în faţa infecţiilor virale. Pentru a te menţine în formă, ai nevoie doar de 30-40 de minute de exerciţii cardio, efectuate de 3-4 ori pe săptămână.

Bei multă apă

Hidratarea este esenţială pentru sănătate şi frumuseţe, mai ales pe caniculă. Însă, atunci când te pregăteşti să consumi cei doi litri de apă recomandaţi zilnic, trebuie să ţii cont de un lucru important: recipientul din care bei. Conform unui studiu realizat de Universitatea Goethe din Frankfurt, apa îmbuteliată în sticle de plastic este contaminată cu nu mai puţin de 24.520 de substanţe chimice. Aşadar, riscul la care te expui atunci când bei dintr-un PET este să dezvolţi diverse tipuri de tumori, obezitate, infertilitate. Iar în cazul copiilor, este inhibată secreţia anumitor hormoni responsabili cu creşterea.

Reduci caloriile

Indiferent dacă vrei să slăbeşti sau doar să-ţi menții silueta, număratul caloriilor din fiecare dumicat ajută din plin. Sau cel puţin aşa credeai până acum, pentru că diminuarea numărului de calorii poate avea un efect nedorit: elimină o bună parte din nutrienţii atât de necesari funcţionării organismului. O măsură drastică pe care o iau de multe ori persoanele care vor să scape de surplusul de kilograme este să sară peste micul dejun. Ele renunţă la caloriile din ouă, brânză sau pâine prăjită, dar nu beneficiază nici de aportul benefic de vitamine şi minerale, care este responsabil, printre altele, de menținerea sănătății sistemului imunitar.

Consumi fructe şi legume

De fiecare dată când faci cumpărăturile alimentare, umpli coşul cu fructe şi legume. Nimic de comentat atât timp cât achiziţionezi produse de sezon, provenite din agricultura locală. Cu cât durează mai mult transportul legumelor şi al fructelor respective, cu atât acestea pierd mai multe proprietăţi, întrucât sunt tratate să reziste un timp îndelungat. Dacă nu poţi să cumperi de fiecare dată verdeţuri proas­pete, congelează-le, ca să te bucuri de valorile lor nutritive mai multă vreme!

Găteşti preparate sănătoase

Te concentrezi pe calitate şi uiţi complet de cantitate. Cu alte cuvinte, găteşti tot felul de preparate sănătoase, dar porţiile tale sunt mai mari decât la restaurant. Dacă mâncarea pe care o consumi e lipsită de coloranţi şi conservanţi nu înseamnă că poţi da iama în frigider de fiecare dată când ţi-e poftă de ceva bun. Ar trebui ca o jumătate de farfurie să fie umplută cu legume (de preferat fierte), iar cealaltă parte – care să nu depăşească dimensiunea unui telefon mobil (nu tabletă!) –, cu proteine şi cât mai puţine grăsimi.

Renunţi la grăsimi

E limpede pentru toată lumea că, atunci când consumăm multe grăsimi, riscăm să ne îngrăşăm sau chiar să suferim un accident vascular cerebral ori de diverse boli cardiace. Însă nu trebuie excluse toate grăsimile din alimentaţie! Există grăsimi bune, precum seminţele de in, migdalele sau nucile, care nu numai că ne ajută să slăbim, ci sunt mană cerească pentru sănătate.

Nu stai la soare

Dermatologii sunt primii care ne avertizează să evităm pe cât posibil expunerea la soare în timpul verii, deoarece arsurile declanşează apariţia cancerului de piele. Este bine să ţii cont de sfatul lor, dar numai într-o anumită măsură. Zece minute de stat la soare în fiecare zi constituie un beneficiu important: aportul de vitamina D, care este asimilată prin expunerea la soare, este necesară atât funcţionării sistemului osos, cât şi a celui imunitar.

Recuperezi nopţile pierdute

Când piezi nopţile din cauza responsabilităţilor profesionale sau familiale, iei pe loc decizia de a recupera măcar câteva ore de somn. E binecunoscut faptul că privarea de somn cauzează probleme medicale, dar ştiai că prea multe ore dormite pot avea acelaşi efect dăunător? Ei bine, excesul de somn duce la diabet, afecţiuni cardiace, chiar la moarte subită. Contrar multor păreri, nici starea psihică nu se îmbunătăţeşte dacă tragem câte un pui de somn în weekend, ci dimpotrivă. De multe ori, depresia este asociată cu dormitul peste limita recomandată de opt ore pe noapte.

Staffer Practice

  • Încearcă să mănânci, să dormi şi să faci sport la aceleaşi ore în fiecare zi! Schimbarea rutinei provoacă eliberarea în organism a unui nivel ridicat de cortizol, hormonul stresului, ceea ce, în timp, poate cauza probleme de sănătate.
  • Dezinfectează buretele sau laveta cu care faci curat! Blatul de bucătărie adună mai mulţi microbi chiar decât scaunul de toaletă. Aşadar, înlocuiește sau măcar dezinfectarea regulat cârpa cu care ştergi praful, resturile de mâncare ori mizeria.
  • Când te speli pe mâini, foloseşte apa şi săpunul în locul produselor dezinfectante aflate pe piaţă! Soluţiile antibacteriene care conţin alcool reduc într-adevăr transmiterea bolilor infecţioase, însă există un mare semn de întrebare legat de eficienţa produselor igienice care au în componenţă triclosan (acţionează ca un pesticid).

Citește și:

Cele mai rele obiceiuri

Obiceiuri care îți prelungesc viata

6 obiceiuri bune

Articol preluat din ediția de iulie 2015 a revistei Femeia.

Autor: Alexandra Rotărescu

Foto: Guliver/Thinkstock


Lasă un răspuns

Sus