Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Secrete frantuzesti pentru silueta

Secrete frantuzesti pentru silueta

 

Se stie: frantuzoaicele consuma o gramada de mancaruri grase si, cu toate astea, nu aduna „sunculite” in partile esentiale. Forma lor de invidiat se datoreaza unui alt fel de a manca. Iata in ce consta atitudinea franceza fata de mancare:

1. Savureaza mancarea http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/09/10/237487.jpg

Cand iau masa, francezii se concentreaza pe placerea de a manca impreuna, si nu pe numarul de calorii pe care il consuma. De obicei, incep cu un aperitiv (masline sau o feliuta de paine cu icre), cam cu o ora inaintea mesei principale – astfel, nu se aseaza niciodata infometati la masa. Pentru ei, nu exista notiunea de „infuleca-repede-si fuga-la-televizor„. Dar tu, te bucuri de momentele cand mananci cu cineva? Ai face bine, pentru ca in acest fel stomacul tau are timp sa digere pe indelete si senzatia de „satul” se instaleaza mult mai repede. Totodata, fa pauze cat mai dese intre o inghititura si alta.

Lectia de franceza

  • Intotdeauna stai jos cand mananci.
  • Foloseste furculita si cutitul, iti va incetini ritmul.
  • Inghite tot ce ai in gura inainte de a mai lua o imbucatura si lasa furculita in farfurie in timp ce mesteci.
  • Asculta o muzica linistitoare – ritmurile calme te determina sa mananci mai lent.

Afla mai multe despre dieta frantuzoaicelor

2. Portii mici

Frantuzoaicele nu ocolesc grasimile sau caloriile, dimpotriva, mananca regulat oua-ochi, branza si carne. Cheia este faptul ca mananca putin si nu rontaie nimic intre mese. Explicatia e de natura stiintifica: grasimile contin un hormon care, atunci cand stomacul e plin, transmit informatia creierului si se instaleaza senzatia de satietate. In SUA, de exemplu, exista moda mancarurilor cu un continut foarte scazut de grasimi, considerandu-se ca e mult mai sanatoasa. Reversul medaliei: mananci de doua ori mai mult pana sa simti ca te-ai saturat.

Lectia de franceza http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/09/10/205232.jpg

  • Indiferent ca esti acasa sau la bufet, pune-ti mai putina mancare in farfurie, chiar daca simti o foame de lup.
  • Mananca grasimi sanatoase.
  • Condimenteaza-ti bucatele cu ulei de masline, usturoi, piper negru; o sa fie mai savuroase si te vei satura mai repede.

3. Ciocolata nu e un pacat

Frantuzoaicele nu-si fac complexe de culpabilitate, odata ce s-au hotarat sa savureze momentul. Ele asociaza cuvantul „ciocolata” cu imaginea unei sarbatori, in timp ce femeile obsedate de regim il asociaza cu „vinovatie.” Concluzia logica: pentru ca nu se culpabilizeaza, isi permit sa manance in public ceea ce le place si acest lucru le face sa nu mai simta nevoia „sa rada” o jumatate de kilogram de inghetata, noaptea, departe de ochii lumii.

Lectia de franceza

  • Permite-ti, o data pe zi, dulcele care iti place; n-o sa mananci dintr-o data un tort, daca stii ca si maine mai poti manca din el.
  • Nu te mai simti vinovata ca mananci! Nimeni nu se ingrasa dintr-o singura prajitura! In schimb, sentimentul de vina impiedica o digestie completa si normala.

4. Pranzul: masa cea mai consistentahttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/09/10/421198.jpg

Spre deosebire de englezi si americani, francezii, ca si noi, considera pranzul masa cea mai importanta a zilei. Din pacate, din cauza programului tot mai incarcat, romancele – dupa model american – au tendinta sa neglijeze masa de pranz, sa manance pe apucate, iar seara sa suplineasca prin mese consistente toata foamea stransa pe parcursul zilei. In Franta, ora pranzului e sfanta si contine patru feluri de mancare, plus un espresso. Francezii nu cunosc notiunea de a avea un sandvis pe birou.

Lectia de franceza

  • Incearca sa mananci la pranz jumatate din cantitatea totala a hranei pe toata ziua.
  • Lungeste ora de masa: in loc sa mananci un snitel cu salata, mananca mai intai o salata de cruditati si dupa aceea carne cu legume; ca desert, un fruct sau un iaurt.
  • Daca mananci la birou, curata masa de hartii si foloseste farfurii si tacamuri de sticla si inox, nu de plastic.
  • Incheie masa de pranz cu o cafea: taie apetitul si grabeste metabolismul.

5. „NU” hotarat gustarilor

Cele trei mese zilnice sunt suficiente pentru ca o frantuzoaica sa-si satisfaca apetitul si sa nu mai simta nevoia sa manance pe parcusul zilei. Dar cine mananca putin acum, putin mai incolo, consuma o cantitate de hrana mai mare. Daca tii la silueta, trebuie sa renunti la biscuiti, covrigei, cartofi prajiti, napolitane si alte mici bunatati.

Lectia de franceza

  • Antreneaza-ti corpul sa manance numai la ora mesei. O sa-ti ia, probabil, intre cinci si zece zile sa te dezobisnuiesti sa nu mai mesteci din sfert in sfert de ora. Cand iti vine pofta, da un telefon unei prietene, fa-ti manichiura, citeste o carte.

Pro sau contra vinului rosu

6. Iubind miscarea http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/09/10/531597.jpg

Nebunia salilor de fitness a ajuns la noi tot via SUA. O frantuzoaica prefera sa mearga pe jos sau cu bicicleta si, mai mult decat orice, sa faca din asta o placere, in loc sa asude de zor la sala si sa fie apoi franta de oboseala. Inainte de ora mesei, francezii fac plimbari lungi, stau de vorba, se saluta, se relaxeaza miscandu-se.

Lectia de franceza

  • Du-te pana la biroul colegei tale pentru a vorbi cu ea, nu-i trimite e-mail. Ridica-te din pat pentru a schimba postul TV, nu folosi telecomanda.
  • Foloseste scarile, nu liftul.
  • Planifica-ti activitati impreuna cu prietenele: mergeti la patinaj, la dans sau la plimbari prin parc, in loc sa stati intr-un bar sau sa mergeti la film.

7. Iubind… iubirea

Frantuzoaicele sunt vestite pentru farmecele lor „de budoar” si pentru faptul ca sexul isi gaseste intotdeauna loc in programul lor. Astfel incat, nu au timp fizic sa manance seara prea mult si, oricum, toate caloriile acumulate se vor arde intr-o partida de sex pasional. Din nou, lipsa de inhibitii le face sa savureze fiecare clipa, nu se mai gandesc sa arate intr-un fel sau altul, ci doar cum sa obtina cat mai multa placere. „Amour” poate fi cel mai simplu si mai incitant secret pentru o silueta ca-n povesti.

Vinul rosu te face sa slabesti?

Se prea poate. O frantuzoaica ti-ar recomanda sa bei zilnic un pahar, maxim doua, cu inghitituri mici (un pahar contine cam 75 de calorii). Este mai sanatos un pahar de vin – care ajuta digestia – decat un pahar cu apa minerala. In plus, cercetatorii au descoperit ca un pahar (maxim doua) de vin rosu previne bolile cardio-vasculare si scade colesterolul din sange.

 

 

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus