Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Totul despre carbohidrati

Totul despre carbohidrati

Despre carbohidrati se poate in primul rand ca sunt gustosi si induc dependenta, pentru ca produc placere atunci cand sunt consumati. Ceea ce trebuie sa stii despre carbohidrat este ca acestia sunt  o categorie de molecule care se gasesc in cereale, in produsele lactate, in dulciuri (inclusiv in fructe). Exista trei tipuri de carbohidrati cu prorietati diferite, aceste fiind cele care fac diferenta intre carbohidrati sanatosi si nesanatosi. Cele trei categorii de carbofidrati sunt: zaharurile, fibrele si amidonul.

Zaharuri sunt acea categorie de carbohidrati care se descompun in glucoza, aceasta fiind principala sursa de energie. Zaharurile exista in mod natural in alimente sub forma de fructoza in fructe, lactoza in produsele lactate. Zaharul, nectarul de agave, siropul de porumb si mierea de albine sunt combinatii de zaharuri.

Fibrele sunt formule complexe de carbohidrati pe care tubul digestiv uman nu le poate digerea. Fibrele se gasesc in legume, dar si in semintele uleioase de tipul macului, inului si al unor cereale, mai ales in forma lor integrala. Fibrele au capacitatea de a trece prin stomac si de a se deplasa lent prin tractul digestiv. Dau senzatie de satietate, absorb grasimi si contribuie la eliminarea excesului de grasimi. In plus incetinesc absorbtia glucozei si contribuie fundamental la tranzitul intestinal. O dieta sanatoasa cere circa 25 de grame de fibre pe zi.

Amidonul intra tot in categoria carbohidratilor. Diferentele sunt date de raportul de zaharuri. Amidon exista in cartofi, fasole, linte si cereale, cum ar fi orz si grau integral, printre altele. Uneori acesta este indigest si poate provoca neplaceri la nivelul tubului digestiv. Prelucrarea amidonului poate sa creasca aceste reactii. O solutie buna este evitarea cerealelor rafinate si consumul de carbohidrati din surse integrale.

Afla restul detaliilor despre carbohidrati pe pagina urmatoare

Carbohidratii sunt principala cauza a obezitatii, dar pe de alta parte sunt combustibilul preferat de musculatura. In plus, glucoza nu poate fi stocata in organism, in timp ce carbohidratii rezista cinci zile.

Mentine aportul de cabohidrati la valoarea de opt grame pe zi pentru fiecare kilogram de masa corporala si atunci o sa poti sa-ti pastrezi greutatea. Dieteticienii spun ca o treime din totalul de calorii trebuie luat din carbohidrati, ceea ce inseamna o jumatate de cana de paste sau 2 felii de paine la o masa. Grupul alimentar cu cei mai multi carbohidrati, din care fac parte pastele, cartofii si orezul, este adesea blamat pentru ingrosarea taliei.

De ce avem nevoie de carbohidrati

Daca urmezi o dieta cu putini carbohidrati poti ajunge la un nivel scazut al zaharului din sange sau hipoglicemie, care te face sa fii ametit si lipsit de energie. De asemenea, vei duce lipsa de vitaminele B, magneziu si fier.

Care sunt carbohidratii buni

Pastele, orezul si painea nu trebuie taiate definitiv din meniu, continand carbohidrati sanatosi dar trebuie aleasa varianta integrala, nu cea procesata „alba”. Studiile recente arata ca este cu 30% mai mic riscul ca diabetul de tip 2 sa apara in cazul celor care consuma in mod regulat cereale integrale.


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus