Esti aici
Femeia.ro > Frumusete > Aromaterapie cu veselie

Aromaterapie cu veselie

Strămoșii noștri au observat de acum mii și mii de ani că frica trece parcă pe nesimțite când miroși anumite flori, că femeia devine mai interesată de bărbat (și viceversa) când în apropiere ard anumite frunze, ba chiar că oamenii din jur devin mai buni și mai veseli când simt anumite arome.

Cam asta e, pe scurt, protoistoria uneia dintre cele mai vechi terapii: aromaterapia. Care, prin definiție, înseamnă tratarea unor boli cu ajutorul aromelor eliberate de unele uleiuri volatile extrase din plante, flori, semințe, frunze sau chiar rădăcini. Aromele acestea au, printre altele, un efect principal: stimulează starea de bine.

Cum acţionează aromele

Mirosul este unul dintre cele mai puternice simţuri ale omului care are puterea de a transforma emoţiile, de a vindeca trupul, care ne poate ajuta să ne detaşăm şi care ne poate „transporta“ în alte locuri. Nervul olfactiv preia informaţiile privind mirosul esenţelor aromate şi îl transferă unor părţi ale creierului care controlează emoţiile şi hormonii. Totodată, cel mai mare organ al corpului uman, pielea, absoarbe uleiurile folosite în masaj şi le transferă efectele la nivelul sistemului nervos şi muscular, având ca efect fie tonificarea, fie relaxarea. Una peste alta, aromele te calmează, te fac mai fericită. Ca o curiozitate, unul dintre cei mai puternici stimuli ai amintirilor este mirosul!

În câte feluri le poți folosi

Există trei metode prin care poți beneficia de aromele vindecătoare:

√ inhalare (metodă folosită de preoți în ritualuri, de călugării farmaciști încă din Evul Mediu pentru tratarea bolilor nervoase): aplici câteva picături de ulei esențial pe pernă, cearșaf sau chiar pe o batistă și aspiri aroma degajată. Dacă îți este mai comod, poți folosi lampa sau difuzorul de aromaterapie, principiul e același.

√ prin piele (o metodă eficientă, deoarece substanțele cele bune se asimilează rapid prin piele): aplici câteva picături, dar numai după ce le-ai diluat în ulei de masaj, la încheietura mâinii, pe tâmple, ceafă sau prin masaj local.

√ fumigații (tot o metodă foarte veche, o extindere a inhalațiilor; în acest caz, sunt inspirate aromele plantelor arse): cea mai simplă metodă este a bețișoarelor parfumate.

Arome antistres

Adaugă în cada de baie plină cu apă caldă zece picături de ulei aromat de mușețel, levănţică, scorţişoară sau santal şi relaxează-te 15 minute. În cazul în care faci masaj, adaugă în uleiul de masaj câteva picături din uleiurile amintite pentru a masa ceafa, spatele şi umerii.

Iată încă o combinație care relaxează și te face să te simți mulțumită:

Amesteci:

√ 19 picături ulei esențial de portocală

√ 5 picături ulei esențial de geranium

√ 1 picătură ulei esențial de cuişoare

√ 1 picătură ulei esențial de scorţişoară.

Le pui în vasul de aromaterapie și inhalezi 10-15 minute.

Parfumuri antidepresive

Poţi folosi uleiul de scorţişoară, iasomie sau lavandă, câte zece picături în cada de baie sau aceleaşi esenţe în uleiul de masaj. Te vei simţi, cu siguranţă, mult mai bine. O altă combinație e următoarea:

Amesteci:

√ 10 picături ulei esențial de bergamotă

√ 5 picături ulei esențial de cuişoare

√ 10 picături ulei esențial de santal

√ 5 picături ulei esențial de ylang-ylang.

Le pui în vasul de aromaterapie și inhalezi 10-15 minute.

Baie relaxantă

Pentru a te relaxa fizic şi psihic, adaugă în cada de baie zece picături de ulei de levănţică, mentă sau rozmarin şi odihneşte-te în apa caldă  15 minute. Un masaj corporal cu aceleaşi esenţe folosite la aromatizarea uleiului de masaj poate fi o metodă eficientă de a te repune pe picioare.

Ulei esenţial de grepfrut : ½ linguriţă

La ce-s bune

Cele mai bune arome pentru stres, anxietate, depresie, oboseală psihică sunt cele de maghiran, mușețel și lavandă. Dar există și alte arome și e bine să știi care uleiuri la ce (mai) folosesc:

* bergamotă: în tratarea depresiilor şi stărilor de anxietate;

* brad: împrospătează şi ajută la evitarea suprasolicitării;

* busuioc limpezeşte mintea, dă forţă interioară şi înlătură oboseala intelectuală; este unul dintre cele mai bune tonice nervoase;

* eucalipt: unul din cele mai puternice uleiuri antiseptice, are acţiune expectorantă şi e indicat în majoritatea afecţiunilor respiratorii; în plus, ușurează concentrarea, înlătură oboseala şi durerea de cap;

* ienupăr: are un efect de reechilibrare şi calmare psihică, elimină stările depresive, anxietatea, stresul, grijile excesive;

* lavandă: cel mai renumit pentru acţiunea lui asupra sistemului nervos central în depresii, apatie, insomnie, tensiune nervoasă, isterie. Mai este indicat în tratarea stărilor de panică, de stres, iritabilitate, treceri bruşte de la o stare la alta, depresie, epuizare nervoasă; alungă gândurile negative;

* mentă: revigorant, conferă fermitatea în acţiune, înlătură gândurile negative, generează o stare de uşurare interioară, stimulează şi purifică mintea.

* portocal: e unul dintre cele mai eficiente uleiuri sedativ-antidepresive şi creează apariţia unui sentiment de seninătate interioară, înțelegere şi deschidere faţă de ceilalţi.

* trandafir: conferă o stare de armonie, pace interioară, este calmant, antidepresiv, fiind indicat în insomnie, iritabilitate, depresie.

De dragoste

Dacă tot ai uleiuri esențiale în casă, folosește-le și pentru mai binele în amor. Ca să fie cu voioșie completă! O rețetă garantată e combinația următoare, pusă în lampa de aromaterapie din dormitor:

2 picături paciuli
3 picături de lemn de cedru

3 picături de ylang-ylang.

Dacă vrei ca noaptea să fie perfectă, suplimentează cu un masaj (are și rol de preludiu) cu 2 ml de ulei de iasomie diluat în uleiul de masaj.

Ce fac fiecare

√ Lemnul de cedru ajută la alinarea durerilor fizice minore și sistemul respirator şi reduce stresul. Înlătură anxietatea de ordin sexual, eliberându-te de prejudecăţi şi frici.

√ Paciuli şi ylang-ylang au proprietăţi afrodiziace, dezinhibatoare, dar şi antiinflamatorii şi astringente.

√ Iasomia te face să ai mai mare încredere în tine, te eliberează de apatia indusă de stresul zilnic.

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr49/08.12.2016
Autor: Irina Tudor Dumitrescu
Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus