Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Nutriție și diete > 7 mituri despre dietă pe care trebuie să le știi

7 mituri despre dietă pe care trebuie să le știi

Acestea sunt cele mai răspândite mituri despre diete și curele de slăbire. Unele dintre aceste mituri sunt adevărate, altele sunt mituri 100% altele sunt parțial adevărate. Vorbim despre toate aceste mituri despre dietă și îți spunem care este adevărul din spatele lor

Nu trebuie să mănânci după ora 19

Neajunsul meselor luate seară târziu este că nu-i lasă stomacului prea mult timp pentru digestie, fapt ce poate favoriza depunerea caloriilor. Asta nu înseamnă că trebuie să te înfometezi cu 4-5 ore înainte de culcare!

Dacă ți se face foame cu o oră sau două înainte să te culci, mănâncă un fruct, un iaurt, câteva nuci sau bea un pahar cu lapte – acesta din urmă te ajută și să dormi bine! În plus, unele studii au demonstrat că nu ora la care mănânci contează, ci numărul caloriilor însumate zilnic. Astfel, dacă nu depășești 1.500 kcal pe zi, nu te îngrași, indiferent la ce ora iei ultima masă.

Grăsimile sunt interzise

Nu tot ce e gras se transformă în extracentimetri pe talia sau coapsele tale. Grăsimile bune, precum cele din nuci, migdale, semințe de floarea-soarelui, ulei de măsline sau semințe de în sunt nu doar sănătoase, ci și sățioase, ajutându-te să lupți ușor cu senzația de foame. Nu ezită să adaugi puțin ulei când pregătești o salată și nici nu elimina nucile din lista de gustări sănătoase.

Nimic nu hidratează mai bine că apă

Se tot spune că, pentru că organismul să fie hidratat corespunzător, e obligatoriu să bei zilnic doi litri de apă, nu alte lichide. Apă are meritele ei și, într-adevăr, trebuie consumată zilnic (6-8 pahare), dar nici ceaiurile și laptele, spre exemplu, nu sunt de ocolit. Un pahar cu lapte consumat când e cald afară te ajută să reții mai multe lichide decât un simplu pahar cu apă.

Carbohidrații îngrașă

Într-adevăr, unele categorii de alimente bogate în carbohidrați, precum pâinea albă, orezul și pastele, n-ar trebui consumate în cantități mari și, mai ales, asezonate cu șuncă, brânzeturi și sosuri.

Pe acestea le poți înlocui cu pâine sau cereale integrale ori orez brun. Există însă carbohidrați de care te poți bucură la orice ora fără remușcări: fructele și legumele proaspete cu coajă, fructele uscate, cartofii, mai ales cei dulci (se combină cu alte legume, nu cu carne sau pâine!), orzul, grâul și alte cereale.

Vegetarienilor le lipsește vitamina B12

Când ții post sau alegi să urmezi o dietă vegetariană, primul avertisment pe care-l primești este acela că ești expusă riscului de carență de vitamina B12, conținută cu precădere de carne, ouă și lapte. În realitate, există și alte alimente bogate în această vitamina, precum cerealele fortificate, algele, borșul.

E drept că organismul poate să nu asimileze doză zilnică recomandată de vitamina B12 doar din aceste produse, dar, la nevoie, poți lua un supliment. Astfel, chiar dacă alegi să mănânci doar fructe și legume, nu vei fi expusă riscului de anemie sau alte complicații.

Ouăle cresc colesterolul

Se spune că nu e bine să mănânci mai mult de două ouă pe săptămâna, că, altfel, ficatul are de suferit, iar valorile colesterolului cresc, afectând bună funcționare a inimii.

În realitate, grăsimile din ouă nu sunt rele atâta vreme cât nu le consumi prăjite sau cu maioneză ori alte umpluturi. Poți mânca zilnic un ou fiert sau un ochi românesc. Oul este o sursă bună de proteine și vitamine și are doar 75 kcal.

Bananele și alte fructe dulci îngrașă

Multe femei evita cu îndârjire bananele sau strugurii atunci când merg la cumpărături pentru că știu despre ele că îngrașă. Aceste fructe sunt într-adevăr printre cele mai dulci și consistente, având un conținut caloric destul de ridicat.

Totuși, o banană de mărime medie nu are mai mult de 150 kcal, iar dacă te gândești cât de sănătos este acest fruct, merită cu prisosință să-l incluzi în prima masă a zilei, alături de un iaurt, sau să-l consumi pe post de gustare.

Și strugurii au multe calități, dar condiția este să nu mănânci mai mult de un ciorchine pe post de gustare sau în loc de micul dejun.

Citeste si:

sursa foto. pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns