Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Bunatati pentru imunitate

Bunatati pentru imunitate

Frigul si virusii ne fac viata un cosmar in lunile de toamna si iarna. Solutia sta in alimentatie ca suport pentru o imunitate de fier (sau daca nu de fier, macar suficient de solida ca sa facem fata agresiunilor din mediu). Trebuie spus ca toate aceste bunatati pentru imunitate sunt bunatati si pentru papilele gustative pentru ca cine poate refuza un fruct dulce, zemos si parfumat.

Daca acum ceva vreme in urma fructele acestea erau un lux sau un rafat, aceste fructe – bunatati pentru imunitate se gasesc pe toate drumurile. daca cumva te lasi intimidata de pretul unora dintre ele, intra intr-o farmacie si cere medicatie completa pentru trei zile de tratament pentru o viroza banala. Concluzia este certa: mai bine fructe, pentru ca acestea sunt veritabile bunatati pentru imunitate!

CITRICELE. Sunt sarace in calorii, dar bogate in vitamina C (100 g de pulpa iti asigura 80% din necesarul zilnic), in calciu, vitaminele B1 si B9, precum si in fibre bine tolerate de tubul digestiv, care ajuta la detoxifiere. E bine sa mananci lamaile crude cu miere, pentru ca in ceaiul fierbinte vitamina C se deterioreaza. Portocalele sunt fructele iernii si nu trebuie sa lipseasca din casa. O portocala pe zi poate face minuni pentru imunitate, dar, in plus te fereste de probleme articulare si poate calma durerile articulatiilor prin combinatia ideala de calciu si vitamina C pe care acestea le contin.

Tort de portocale

MURATURILE. Gogonelele, castravetii murati si mai ales zeama de varza acra pastreaza intacta cea mai mare parte din vitamina C. Iarna, acestea sunt o excelenta sursa de antioxidanti, care iti stimuleaza imunitatea. Sunt gustoase, sunt sanatoase, sunt tonice, energeziante si sunt ieftine. In plus sunt o sursa excelenta de probiotice un element esential pentru o buna imunitate generala.

Varza murata si calitatile sale

KIWI. Sunt printre cele mai bogate fructe in vitamina C (100 mg in 100 g de fruct!). Cumpara doar fructele tari si pastreaza-le in frigider. In plus au un aport fabulos de magneziu care va calma sau vindeca formele usoare de depresie autumnala. Un kiwi pe zi in lunile de toamna va tine toate probleme de sezon la usa casei!

Kiwi si patru beneficii putin stiute

MANGO. Fructul proaspat are un continut mare de vitamina C (45 mg/100 g), vitamina A, de fier si fibre. Prin conservare, isi pierde din antioxidanti. Daca vei cumpara aceste delicatese, nu le tine in frigider! Consuma o jumatate de fructe pe saptamana. Doua fructe de mango pe saptamana sunt perfecte pentru o familie… In plus sunt aducatoare de energie si tonus psihic si sunt absolut ideale in dieta femeilor insarcinate si a copiilor care merg in colectivitati.

Mango, regele fructelor

ANANASUL. Chiar daca nu e cel mai bogat in vitamina C (25 mg/100 g), el abunda in potasiu, fier si fibre, care impreuna ajuta organismul sa lupte cu virozele. In plus, contine enzime care iti „topesc” grasimea din corp. Convenabil, nu-i asa? In plus este plin de enzime care stimuleaza digestia si cres reactivitatea bacteriilor benefice din intestin.

Totul despre ananas

Una peste alta este cert ca cele mai multe bunatati pentru imunitate se gasesc in magazinele alimentare, nu in farmacii!

Sursa foto: pexels.com

 

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus