Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Cum iti mentii silueta pe timp de vara?

Cum iti mentii silueta pe timp de vara?

Vara vine cu tentatii irezistibile: inghetate cremoase, cocktailuri cu multa frisca, gratare in aer liber, gustari care sa-ti potoleasca foamea cand esti la plaja. Cum sa-ti protejezi silueta de acest „atac” al E-urilor estivale?

Nu se pune problema sa le ignori; e vara, e vacanta, vrei sa te distrezi si tu alaturi ce ceilalti, nu-i asa?

Solutia: trebuie sa faci alegerile bune, pentru a-ti mentine silueta pe durata intregii veri, fara sa te simti frustrata in vreun fel. Iata cum:

Micul dejun: salata sau sandvis?

  • Si una, si alta!

Contrar unei idei larg raspandite, salata nu este neaparat mai putin calorica decat un sandvis. Depinde de ingrediente. Astfel, o salata cu branza, cartofi si mult sos are mai multe calorii decat un sandvis cu branza/ sunca/ cruditati. In plus, este mai satios decat salata, gratie continutului ridicat de glucide lente.

SFAT: Daca alegi sandvisul, ai grija sa contina cruditati, o sursa de proteine slabe – sunca, ton, somon, pui – si putin (sau deloc) unt sau maioneza.

Daca alegi salata, ai grija sa aiba destule proteine si cruditati, iar sosul sa fie pe baza de iaurt, nu de smantana sau maioneza.

 

Bautura racoritoare: suc carbogazos sau sirop?

  • Sirop!

Ideal este sa bei apa, cat mai multa si cat mai des – este printre putinele alimente care nu contin nicio calorie. Daca totusi simti nevoia de ceva dulce, alege siropurile in defavoarea sucurilor gata preparate, deoarece contin mai putini coloranti si conservanti. Lamaie, ananas, kiwi, zmeura… alege orice aroma iti place. Un pahar de sirop are 15-20 kcal, comparativ cu 40-50 kcal cat are un suc cu bule.

SFAT: Opteaza pentru variantele fara zahar, indiferent daca bei sucuri sau sirop.

La picnic: vin rosu sau alb?

  • Si unul, si altul!

Vinul alb este putin mai dulce, vinul rosu contine putin mai mult alcool, dar aportul energetic este acelasi in ambele cazuri: 70 kcal/ 100 ml, sau 100 kcal pentru un pahar.

SFAT: Indiferent de culoare, alege sortimentele de vin cat mai slab alcoolizate, sub 12%. Alcoolul contine 7 kcal pe gram, fiind un pericol atat pentru silueta, cat si pentru sanatate.

La gratar: carne de vita sau de porc?

  • Carne de vita!

Are mai putin calorii decat cea de porc (247 kcal/100 g, comparativ cu 260 kcal) si, in plus, contine mai multe proteine si lipide, deci este mai satioasa. Tu te saturi mai repede, iar caloriile sunt mai usor stocate de catre organism.

SFAT: Gateste carnea pe gratar, nu prajita in ulei.

Inghetata: pe bat sau cornet?

  • Si una, si alta!

Totul depinde de ingrediente. In functie de gramaj, aroma si „elemente ajutatoare” (bucatele de alune, ciocolata, migdale), aportul caloric poate fi pana la trei ori mai mare. De exemplu, o inghetata pe bat din fructe are 65 kcal la 60 g, pe cand un sortiment cu ciocolata – 346 kcal la 91 g. La fel, un cornet de lamaie are 103 kcal la 75 g, iar unul de ciocolata are 195 kcal la 60 g.

SFAT: Din multitudinea de tipuri de inghetata, alege intotdeauna cantitatea cea mai mica si cea mai simpla (cu un singur tip de aorma, fara invelis de ciocolata sau bucatele de alune). In fond, trebuie doar sa-ti satisfaci o pofta; nu e ca si cand de inghetata aceea depinde sa-ti astamperi foamea.

Gustari: chips-uri sau cartofi prajiti?

  • Cartofi prajiti!

Din doua rele, alege raul cel mai mic. Cartofii prajiti au mai putine calorii si grasimi decat chips-urile: o portie de 100 g contine 280 kcal si 13 g lipide, pe cand aceeasi cantitate de chips-uri are 550 kcal si 35 g lipide. De ce o diferenta atat de mare? Pentru ca, fiind taiate foarte subtire, chips-urile absorb mult mai mult ulei decat cartofii prajiti.

SFAT: Nu trebuie sa excluzi aceste alimente din meniul tau, dar ai grija sa le consumi cu moderatie si in cantitati reduse. Alege un cartof mic sau mediu ca sa-l prajesti, sau o punga de chips-uri mica, nu la 250 g. Contin zaharuri multe, iar prin prajeala, glucidele complexe se transforma in glucide simple.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns