Excesul de vitamina C si antioxidanti, accelereaza imbatranirea

Google Adaugă-ne ca sursă preferată în Google
Excesul de vitamina C si antioxidanti, accelereaza imbatranirea

Un studiu realizat de medicii din China, țară unde consumul de suplimente cu antioxidanți (cu vitamina C) este foarte extins, au avertizat împotriva abuzului acestor substanțe, subliniind că pot chiar accelera îmbătrânirea, contrar a ceea ce se crede.

„Tot mai mulți lucrători din clasa de mijloc consumă pastile cu antioxidanți, precum vitamina C sau polifenoli de ceai, dar ar trebui să renunțe”, avertizează studiul publicat în revista de specialitate ‘Redox Biology’ și realizat de o echipă condusă de doctorul Chen Chang.

Echipa de cercetători de la Institutul de Biofízică și de la Academia Chineză de Științe avertizează că antioxidanții pe care multă lume îi consumă pentru a frâna îmbătrânirea pot, de fapt, să o accelereze, prin perturbarea mecanismelor de apărare a organismului.

Potrivit studiului, corpul are un sistem menit să combată oxidanții (agenți chimici capabili să înlăture electronii din alți atomi) de care avem de fapt nevoie pentru a rămâne activi și în alertă.

Suplimentele cu antioxidanți (vitamine, minerale și alți compuși chimici care pot neutraliza oxidanții) pot face ca sistemul de alertă să se relaxeze prea mult, astfel încât o persoană tânără poate îmbătrâni mai repede decât în mod natural.

Pe de altă parte unele experimente realizate pe animale nu au putut demonstra cu certitudine că sumplimentele cu antioxidanți și ami ales aportul de vitamina C sintetică sunt benefice pentru organism, în timp ce altele au relevat că o ușoară creștere a substanțelor oxidante pot prelungi ușor speranța de viață a șoarecilor.

O serie d etexte au mai probat faptul că excesul de antioxidanți poate cauza probleme d efertilitate și poate accelera evoluția unor maladii cronice.

Concluzia este că respectarea dozelor zilnice recomandate este mai mult decat necesare, iar acoperirea necesarului de minerale și vitamine prin aport de alimente, nu din suplimente nutritive este o cea mai bună cale.

Urmăriți-ne și pe:
Cele mai citite
Avatar photoDe Ioana Bucur | 03 august 2026
De Ioana Bucur | 03 august 2026

Dani Piersic, fiul cel mic al marelui actor Florin Piersic, a oferit publicului o rară incursiune în viața sa personală. Cu ocazia împlinirii a doi ani de la căsătorie, acesta a publicat pe Instagram mai multe fotografii din albumul familiei, alături de un mesaj dedicat soției sale, Orsolya. Deși provine dintr-una dintre cele mai cunoscute […]

Citeste mai mult
Avatar photoDe Ioana Bucur | 26 mai 2026
De Ioana Bucur | 26 mai 2026

Natalia Oreiro, una dintre cele mai iubite vedete latino care au cucerit publicul român în anii 2000, continuă să atragă atenția și astăzi. Deși în ultimii ani a ales apariții mai discrete, celebra actriță și cântăreață a revenit recent în lumina reflectoarelor și i-a impresionat pe fani cu apariția sa elegantă și cu un moment […]

Citeste mai mult
Abonează-te la canalul nostru de Whatsapp