Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Intinereste cu fructe si legume

Intinereste cu fructe si legume

 

Intinereste cu fructe si legume si afla de la noi cum poti face asta.

Fructele si legumele sunt principala sursa de antioxidanti, enzime si nutrienti care previn aparitia ridurilor si mentin sanatatea pielii si a tesuturilor, te feresc de instalarea unor boli cronice degenerative, previn cancerul si bolile cardiovasculare. Toate la un loc te ajuta sa intineresti cu fructe si legume.

Regula spune ca trebuie sa mananci cinci portii de fructe si legume diferite in fiecare zi. Alimentatia diversificata si consumul constant de fructe si legume sunt secretele sanatatii si tineretii.

Rosiile contin licopen, un antioxidant care poate combate radicalii liberi. Este dovedit ca licopenul are capacitatea de a te proteja impotriva unor forme de cancer, inclusiv fata de cancerul pulmonar. Licopenul se gaseste in rosii si in pasta de rosii, marele beneficiu fiind acela ca efectele lui sunt activate de caldura.

Frunzele de kale sunt una dintre cel mai importante surse de vitamina K, vitamina fiind un antioxidant care previne bolile de inima si osteoporoza, dar care reuseste sa mentina nivelul colesterolului si tensiunea arteriala in limite normale. Din aceeasi categorie de legume fac parte broccoli, conopida si varza, toate adevarate binefaceri pentru sanatate si legume care te intineresc.

Vinetele.
Coaja violet a vinetelor este dovada puterii antioxidantilor pe care ii contine. Vinetele sunt una din cele mai bune surse de nasunin, antioxidant care blocheaza raspandirea celulelor canceroase. Nasuninul incetineste boala Alzheimer prin blocarea efectelor radicalilor liberi la nivelul neuronilor. Se poate spune ca vinetele te feresc de imbatranire.

Ardeiul rosu poate fi considerat o vedeta pentru benficile pe care le aduce sistemului imunitar. Ardeiul rosu este o excelenta sursa de vitamina C. Vitamina C stimuleaza producerea de celule albe si are capacitatea de a ne pastra tineri.

Murele contin rutin, un flavonoid care poate bloca efectele unei o enzime care este responsabila pentru formarea cheagurilor de sange, si prin aceasta reduce considerabil riscul atacului de cord sau al accidentelor vasculare cerebrale.

In diferite concentratii toate fructele mov contin rutin.

Busuiocul contine cantitati mari de eugenol. Studii recente de laborator au descoperit ca acest compus blocheaza capacitatea celulelor canceroase de a se diviza si stimuleaza autodistrugerea celulelor canceroase in cancerul de col uterin.

Varza de Bruxelles este una dintre cele mai bune surse de sulf. Compusii bogati in sulf determina mentinerea acestei capacitati naturale a organismului de a lupta impotriva celulelor anormale. Alimentele bogate in sulf ar putea juca un rol esential in tratarea artritei reumatoide prin reducerea inflamatiilor si activarea capacitatii naturale a cartilajul de a se regenera.

 


One thought on “Intinereste cu fructe si legume

  1. Adevarat, nu trebuie sa treaca o zi fara fructe si legume. Ma simt excelent daca respect sfatul Nutritionistului.

Lasă un răspuns

Sus