Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Top 5 legume pentru dieta

Top 5 legume pentru dieta

Exista o legatura stransa intre legume si pierderea in greutate. In orice dieta legumele sunt in planul alimentar. Din toate legumele pe care le avem la dispozitie exista un top 5 cele mai bune legume pentru dieta. Care este rolul acestora si de ce sunt acestea cele mai bune legume pentru slabit iti spunem in cele ce urmeaza.

Fiecare leguma este plina de fibre, minerale si vitamine, care nu sunt doar o optiune sanatoasa, ci si ideala pentru cei care se gandesc sa slabeasca. Desi toate legumele sunt nutritive intr-un fel sau altul, unele sunt ideale in cursul dietelor ceea ce le face cu adevarat legume pentru dieta.

La modul general legumele se pot clasifica in trei categorii; cele satioase (fasole, carofi, mazare, varza), altele care au un continut ridicat de apa (legumele verzi, rosiile, dovlecei) si cateva care au calorii negative (telina, spanacul, broccoli, ciupercile). Uneori acestea se intersecteaza si se suprapun in ceea ce priveste legumele pentru dieta.

Raportat la toate acestea caracteristici iata care sunt cele 5 legume pentru dieta

1. Spanacul si alte verdeturi contin doze mari de vitamina A, E, C si K si alti nutrienti, cum ar fi mangan, cupru, potasiu, fosfor, fier, calciu, acid folic si riboflavina. Capacitatea lor de a retine apa si continutul ridicat de fibre face ca aceste legume cu frunze verzi sa fie un depozit imens de lucruri bune. Este important sa incluzi cel putin doua cani de legume verzi si spanac in dieta ta (circa 200 de grame) pentru a avea un program eficient de pierdere in greutate.

2. Legume cu calorii negative. Acestea sunt alimente care au calorii foarte putine si pot fi incluse in dieta ta zilnica in cantitati mari. Salata verde si legumele cu frunze verzi se incadreaza, la randul lor, in aceasta categorie. Alte alimente cu calorii negative importante sunt varza, telina, fasolea verde proaspata, castravetii, ridichile, rosiile cherry, ciupercile si conopida. Calorii negative inseamna ca pentru digestia si metabolizarea acestioo legume se consuma mai multe calorii  decat aportul caloric adus de acestea.

Exista o legatura stransa intre legume si pierderea in greutate. In orice dieta legumele sunt in planul alimentar. Din toate legumele pe care le avem la dispozitie exista un top 5 cele mai bune legume pentru dieta. Despre primele doua am vorbit pe prima pagina. Urmatoarele sunt mai jos:

3. Legume cu continut ridicat de apa. Continutul de apa din legume este important pentru a-ti mentine un corp hidratat. In acest fel corpul tau nu doar ca se mentine intr-o stare optima, dar poate arde mai repede si grasimile. Unele dintre aceste legume minune includ vinetele, dovleacul galben de vara, dovleceii, ceapa, castravetii si rosiile.

4. Broccoli contine 40% proteine si 60% carbohidrati, plus doze generoase de vitamine, minerale si apa. Carbohidratii complecsi din broccoli te fac sa te simti satul pentru o lunga perioada de timp. Din moment ce energia este eliberata lent, corpul tau stocheaza energie suficienta. Alte substante nutritive importante din broccoli care sunt importante pentru dieta ta includ seleniul, fosforul, magneziul, fierul, calciul, acidul pantotenic si tiamina.

5. Usturoiul si ceapa.
Familia cepei, care include prazul, arpagicul si chives-ul au un continut bogat de sulfuri de alil. Acestea nu doar faciliteza pierderea in greutate, dar joaca un rol esential in scaderea tensiunii arteriale. Tipurile de cancer de stomac sau al tractului digestiv sunt, de asemenea, prevenite intr-o masura considerabila cu aceste legume.

Alte legume pentru dieta care sustin pierderea in greutate sunt: includ varza de Bruxelles, varza, lintea, prazul, salata verde, cartofii (doarcei fierti sau copti) si ardeiul gras rosu. A include toate aceste legume in alimentatia zilnica inseamna un ajutor in orice dieta.

Eficienta acestor legume pentru dieta se face cu adevarat simtita daca sunt conumata in fiecare zi, cel putin doua-trei dintre ele, iar cantitatea totala de legume trebuie sa treaca de 600 de grame pe zi.

Comments

comments

Lasă un răspuns