Esti aici
Femeia.ro > Frumusete > Alimente pentru unghii puternice

Alimente pentru unghii puternice

Se stie deja ca mainile sunt ca o carte de vizita si la fel cum ai grija de corpul si de tenul tau, trebuie sa ai grija si de unghii. Daca se exfoliaza, se ingalbenesc sau au puncte albe, ar trebui sa-ti pui niste semne de intrebare. O dieta bogata in proteine, vitamine si minerale te va ajuta sa fii sanatoasa si sa ai, in acelasi timp, unghii puternice. Iata cateva alimente pentru unghii puternice pe care trebuie sa le incluzi in meniul tau, pentru ca totul trece prin farfurie.

Fier si zinchttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/09/03/304227.jpg

Ti se exfoliaza unghiile, devin curbate spre mijloc si au o culoare pala? E posibil sa ai o carenta de fier sau zinc. Surse de zinc poti gasi in seminte de dovleac, carne de vita si oua, iar de fier in salata, prune, cereale, seminte, carne rosie, broccoli si tofu.

Calciu

Lipsa calciului poate duce la exfolierea si un aspect uscat al unghiilor. Nu uita ca acesta trebuie luat cu vitamina D3 pentru o buna fixare.  Lactatele, ouale, spanacul, fructele de mare, carnea de pui si pestele sunt surse importante de calciu.

Proteine

Unghiile contin keratina care este o proteina care se regaseste si in structura  pielii si a parului. Este important sa ai  o alimentatie bogata in proteine precum carne de pui, carne de vita , peste,  fasole, mazare , porumb, nuci si orez.

Suplimente cu biotina

Biotina este supranumita si vitamina B7. Pe langa faptul ca ofera unghiilor rezistenta si le ajuta sa creasca mai repede, biotina ajuta parul sa-si recapete elasticitatea si sa fie mai puternic, dar este si un  regulator al glicemiei. De asemenea, pe langa suplimente poti folosi lacuri care contin biotina.

Fructele si legumele

Sunt surse esentiale de vitamine care ajuta unghiile sa creasca si sa devina puternice. Alege caise uscate, morcovi, dovleac, cartof dulce pentru vitamina A, kiwi, macese, acerola, ardei rosu, chilli, patrunjel si broccoli pentru vitamina C si bananele, ardeiul gras, spanacul pentru vitamina B6. De asemenea, fructele de padure si strugurii contin antioxidanti foarte importanti pentru a avea un organism sanatos.

Cerealele

Orzul contine vitamine din complexul B care ajuta sa ai unghii sanatoase. Poti sa il combini cu alte cereale care contin si vitaminele A si B precum orezul brun, ovazul, secara, hrisca.

Nu uita!

Pe langa o alimentatie echilibrata, pentru a avea unghiile sanatoase este important sa te hidratezi.
De asemenea, evita sa iti rozi unghiile si sa ti le stergi cu produse de curatare pe baza de acetona. Daca folosesti lacuri colorate, nu uita sa aplici inainte o baza. Intre aplicari, incearca sa iei din cand in cand si cate o pauza pentru a le lasa sa respire.

 


Lasă un răspuns

Sus