Esti aici
Femeia.ro > Frumusete > Dă imunitate pielii!

Dă imunitate pielii!

Fructele şi legumele sunt esenţiale pentru imunitate, iar multe dintre ele apără pielea la fel eficient.

Sănătatea organismului depinde deopotrivă de prezenţa vitaminelor, mineralelor şi de cea a bacteriilor prietenoase existente atât în tubul digestiv, cât şi pe piele. Atunci când, dintr-un motiv sau altul, microbiomul, cum este numită aglomerarea de bacterii care se află în mod natural pe piele (bacterii care formează un scut împotriva ciupercilor sau virusurilor), se dezechilibrează, apar suferinţele. Când dezechilibrul este în interior, se instalează probleme de digestie, deranjamente stomacale sau intestinale ori candidoze, iar când acesta se produce în exterior, suferă pielea. Iritaţiile, mâncărimile, ciupercile, dermatitele, eczemele sunt manifestări ale dezechilibrului mirocrobiomului. În aceste condiţii, se spune că imunitatea pielii a scăzut, scutul protector este afectat şi are nevoie de ajutor.

Spune da grăsimilor!

În general, am învățat să privim grăsimile ca pe cei mai răi dușmani, însă organismul are nevoie de ele – mai ales pielea și părul, pentru a rămâne suple și cu aspect catifelat. Pentru a consuma doar grăsimi bune, consumă pește, semințe crude, măsline și avocado! Grăsimile sunt cele care mențin apa în celule și, implicit, asigură hidratarea pielii. O cremă cu ulei de măsline, de argan, unt de shea, cocos sau mango va fi mereu o bună sursă de protecție și catifelare. La fel de bună este și o mască din pulpă de avocado sau pur și simplu din ulei. În doar 15 minute vei avea un ten fin, perfect hidratat.

Scapă de toxine!

Pielea ternă și cenușie este semn că s-au acumulat toxinele și a sosit timpul pentru o cură de dezintoxicare, dar asta nu înseamnă înfometare sau o schimbare drastică. Este suficient să bei mai multe lichide, pentru că toxinele se elimină cel mai bine prin urină, să faci mai multă mișcare pentru a transpira, iar odată cu transpirația, să scapi de o cantitate importantă de toxine și, nu în ultimul rând, să consumi multe fibre, fiindcă stimulează digestia. Poți să dai o mână de ajutor acestui proces din exterior făcând băi cu sare și aplicând scruburi regulat, fiindcă îndepărtează pielea moartă și stimulează fabricarea de noi celulele.

Pielea uscată are nevoie de vitamine

Există mulți factori care determină uscăciunea pielii. De aceea, vitaminele A și E sunt vitale pentru structura ei pentru că o ajută să se regenereze și să-și recapete elasticitatea și hidratarea. Pielea uscată este extrem de vulnerabilă și expusă eczemelor. Cremele sunt obligatorii pentru hidratare, însă e bine să mărești consumul de semințe, ouă, morcovi și ardei gras. Ai nevoie de raparații de urgență? Nimic mai simplu, pregătește o masca din gălbenuș și ulei de măsline și aplic-o pe ten. În numai 10 minute, pielea este revitalizată.

Surse naturale de sănătate

Imunitatea pielii este strâns legată de cea interioară, a întregului organism. Există alimente care fac pielea să arate superb și o determină să-şi păstreze sănătatea, acţionând din interior spre exterior. Sunt doar câţiva paşi simpli pe care trebuie să-i faci zilnic ca pielea ta să arate şi să se simtă superb. Asigură-te că ai în dieta ta cel puţin cinci dintre următoarele alimente cheie:

  • Nucile sunt bogate în acizi graşi polinesaturaţi, excelenţi agenţi antiinflamatori. Somonul face parte şi el din această categorie a alimentelor ce conţin grăsimi bune polinesaturate şi mononesaturate care protejează pielea.
  • Broccoli este una dintre legumele bune pentru siluetă şi cu un puternic efect antioxidant pentru piele. Deşi asociem vitamina C (vitamina frumuseţii, care stimulează pielea să producă o cantitate mai mare de colagen) cu alimentele acre, ea se găseşte într-o cantitate importantă în această legumă pe care deseori o categorisim ca banală.
  • Fructele de pădure sunt foarte bogate atât în vitamina C, dar conţin şi o substanţă cu efect puternic antiinflamator şi care reduce stresul oxidativ la nivel celular, cel care determină îmbătrânirea prematură. Ca ingredient principal în măștile cosmetice au proprietăți antirid de excepție.
  • Vinul roşu este deseori incriminat, dar în cantități mici aduce organismului un antioxidant de excepţie: resveratrolul, cu valoroase beneficii antiîmbătrânire. Studiile arată că 100-150 ml pe zi reprezintă o cantitate ideală pentru a ne menţine tenul ferm şi sănătos. Vrei ca pielea ta să strălucească în cel mai scurt timp? Adaugă un pahar de vin și baia de seară, este doza de antioxidanți de care pielea ta are nevoie.
  • Conopida conţine 92% apă, elixirul tinereţii şi sănătăţii, dar şi substanţe antiinflamatoare, acizi graşi omega 3 şi alte substanţe antioxidante.
  • Roșiile conțin licopen, un puternic antioxidant cu proprietăți anticanceroase, care neutralizează acțiunea radicalilor liberi la nivel celular. Chiar dacă folosești creme cu filtru de protecție solară, licopenul apără pielea din interior, întărindu-i imunitatea în fața acestor factori agresivi. În plus, este natural. Nimic nu curăță mai bine porii, fără prejudicii, ca sucul de roșii. Dacă te confrunți cu puncte negere sau exces de sebum, masează tenul cu sucul proasptă de la o roșie.
  • Carnea de curcan este slabă, conține proteine valoroase pentru piele, precum și un aminoacid care blochează dezvoltarea virusurilor și ajută pielea să se refacă în caz de arsuri.

Știai?

Când pielea este foarte sensibilă, se rănește ușor și se vindecă greu, cauza poate fi o carență de zinc, vitamine și acizi grași esențiali.

Citește și:

Solutii naturale care albesc pielea

Trucuri care iti tin pielea tanara

Ce spune pielea despre sanatatea ta

 

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.5/05.02.2015
Autor: Luminița Tăbăran
Sursa foto: pixabay.com


Lasă un răspuns

Sus