Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Ce mananci ca sa fii frumoasa?

Ce mananci ca sa fii frumoasa?

Daca nu este bine hidratata si hranita, pielea se usuca si imbatraneste mai repede. Asa ca bea si mananca astfel incat sa-i faci bine. Iata principalii tai aliati:

Vitaminele B

Toate vitaminele din aceasta grupa (B1, B2…) favorizeaza refacerea fibrelor de colagen si elastina. Le gasesti in cerealele integrale (paine, orez, paste), proteine animale (peste, oua, carne) si in drojdia de bere.

Acizii grasi esentiali

Acizii Omega 3 si 6 limiteaza pierderea de apa la nivelul celulelor. Ii gasesti in uleiuri (nuci, arahide, soia, masline), pesti grasi (ansoa, sardine, hering, ton), fructe uscate (migdale, alune) si masline.

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/03/29/1-322.jpgApa

Este vitala pentru piele, deoarece o hidrateaza in profunzime, dar in acelasi timp favorizeaza eliminarea toxinelor responsabile in mare parte pentru tenurile cu probleme. Asadar, bea multa apa si ceaiuri si consuma fructe, legume si supe.

Alaturi de ten, parul este oglinda sanatatii tale nutritionale si emotionale. Cand tu nu te simti bine – fie ca e vorba despre indigestie sau stres – nici parului tau nu-i este bine: se rupe, e lipsit de vitalitate si stralucire sau chiar cade. Ca sa-ti ajuti parul sa fie sanatos, trebuie sa mananci in special:

Vitamine B

Din grupa vitaminelor B, cele mai benefice pentru par sunt:

  • vitamina B2 (regleaza sebumul)
  • vitamina B5 (intareste firul de par si ii da stralucire)
  • vitamina B8 (are rol in oprirea caderii parului si a aparitiei firelor carunte).

Ce alimente contin aceste vitamine? Cerealele integrale, carnea, pastele, ouale si drojdia de bere.

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/03/29/1-321.jpgZinc

Zincul este un mineral care favorizeaza procesul de crestere a parului. Orice lipsa de zinc impiedica formarea keratinei si duce la atrofierea firului de par.

Unde se gaseste? In scoici, peste si cereale integrale.

Zambet imaculat

In primul rand, trebuie sa limitezi cat poti consumul de tigari, cafea si dulciuri – toate strica si pateaza dantura. In al doilea rand, trebuie sa-ti ajuti dintii consumand alimente care contin:

  • Calciu: Este indispensabil daca vrei sa ai dinti puternici. Unde il gasesti? In produse lactate, fructe si legume.
  • Fosfor: Este usor sa consumi fosfor pentru ca toate alimentele il contin, intr-o oarecare masura. Totul este sa mananci echilibrat.
  • Fluor: Fluorul este vital pentru smaltul dintilor. Se gaseste in anumite ape minerale (Vichy, Badoit), dar si in legume precum ridichi, rosii si cirese.

Unghii sanatoase

Ca si parul, unghiile reflecta starea sanatatii noastre. Daca sunt moi, casante si acoperite de pete albe, inseamna ca organismul sufera de carente alimentare si ai nevoie de:

  • Calciu: Se gaseste in lactate, fructe si legume, si este important pentru intarirea unghiilor.
  • Fier: Favorizeaza oxigenarea tesuturilor, mai ales a unghiilor casante. Se gaseste in carnea rosie, scoici si legume uscate.
  • Sulf: Este un mineral mai putin apreciat, dar are rolul lui in intarirea unghiilor. Se gaseste in legume precum ceapa, sparanghelul, varza, usturoiul, dar si in fructele de mare

Ca sa-ti mentii tenul tanar si proaspat cat mai multa vreme, ai nevoie de antioxidanti. Iata-i pe cei mai importanti:

Vitamina C

Este esentiala pentru producerea de colagen, dar si pentru protectia contra razelor UV si are rol in cicatrizarea mai rapida a ranilor. Mananca fructe si legume proaspete – mai ales citrice, varza, patrunjel, kiwi.

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/03/29/stockxpertcom-id28615941-jpg-515e79388eb694039a2517ce71d7dbc3.jpgVitamina A

Este indispensabila pentru vitalitatea pielii, pe care o apara de razele soarelui si o mentine supla mai mult timp. Ouale, untul, lactate si ficatul contin vitamina A, iar fructele si legumele colorate (mango, pepene, morcov, ardei gras) contin provitamina A, care odata ajunsa in organism se transforma in vitamina.

Vitamina E

Este un puternic antioxidant, fara egal in combaterea efectelor nocive pe care soarele le poate avea asupra pielii. Impreuna cu vitaminele A si C, protejeaza membrana celulelor de atacul radicalilor liberi. Unde o gasesti? In seminte (nuci, alune, migdale), cereale integrale si uleiuri vegetale.

Seleniul

Este recunoscut de ceva vreme ca fiind un mare aliat contra imbatranirii pielii, mai ales a celei cauzate de razele UV, si ajuta la eliminarea toxinelor (alcool, tutun) prin mictiune. Unde il gasesti? In peste, fructe de mare si oua.


Lasă un răspuns

Sus