Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta cu cele mai bune alimente

Dieta cu cele mai bune alimente

Secretul unui corp sanatos si al unei vieti mai lungi se gaseste in natura. Mai exact, in fructe si legume. Este deja lucru stiut si acceptat ca o alimentatie bazata pe fructe si legume iti prelungeste viata si amana procesul de imbatranire. Acestea sunt cele mai bune alimente, care implicit sunt ideale in dieta care urmareste scaderea in greutate.

Substantele fitochimice pe care le contin, combinate cu antioxidanti, intaresc sistemul imunitar, prevenind aparitia cancerului si a bolilor cardiovasculare.

De exemplu, rosiile contin licopen, care previne cancerul; spanacul are luteina, care reduce riscul aparitiei cataractei; in morcovi si portocale se gaseste betacaroten, ideal pentru ficat si pentru o vedere mai buna.

Dieta pe care ti-o propunem dureaza 5 zile si nu are efecte secundare nici pentru adulti, nici pentru copii. Daca esti obisnuita cu o alimentatie hipercalorica, poti slabi cate o jumatate de kilogram sau un kilogram pe saptamana. In plus, poti sa urmezi aceasta dieta de cate ori vrei intr-un an. Copiii care nu mananca de obicei in mod corespunzator, pot fi ajutati cu aceasta dieta sa revina la o alimentatie sanatoasa.

Alimente indispensabile

  • USTUROIUL contine elemente antibacteriene, care reduc riscul aparitiei racelii si a gripei.
  • BROCCOLI contine glucosinolanti, care protejeaza impotriva cancerului.
  • FASOLEA are un index glicemic scazut, care da organimsului mai multa energie.
  • MIGDALELE te ajuta sa traiesti mai mult.
  • PESTELE e bogat in uleiuri care ajuta memoria.
  • ULEIUL DE MASLINE contine grasimi mononesaturate, care reduc colesterolul.
  • IAURTUL este probiotic si foarte important pentru sanatatea aparatului digestiv.
  • AFINELE abunda in antioxidanti care previn cancerul si incetinesc aparitia semnelor de batranete.

Ziua 1

MIC DEJUN: fasole fiarta, intinsa pe o felie de paine din grau integral.

PRANZ: salata din ton, o mana de frunze de spanac, mazare, rosii cherry, felii de castravete, putina branza feta si otet de mere cu miere.

CINA: friptura de porc cu morcovi, telina, mazare, castravete, fasole si o mana de caju (pentru evitarea alergiilor, nu se dau copiilor sub 5 ani) si paste + iaurt amestecat cu stafide.

Ziua 2http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/11/27/1-714.jpg

MIC DEJUN: musli cu lapte degresat (lapte nedegresat pentru copii sub 2 ani).

PRANZ: un cartof mare copt fara coaja, peste care pui iaurt natural + 7-8 linguri de fasole batuta, rosii cherry taiate si telina rasa.

CINA: friptura de vita marinata cu usturoi pisat si ulei de masline, broccoli calit, morcovi si porumb + o para.

Ziua 3

MIC DEJUN: 1-2 felii din grau integral unse cu margarina si gem de afine.

PRANZ: salata din naut uscat, ardei iute, ciuperci maruntite, porumb din conserva, telina rasa, otet de mere cu miere, ulei de masline.

CINA: rizoto cu dovleac si broccoli + o felie de pepene galben + o cupa de inghetata cu continut scazut in grasimi.

Ziua 4

MIC DEJUN: shake de fructe preparat din lapte si iaurt cu continut mic de grasimi, afine si capsune.

PRANZ: linte cu salata – bate o mana de linte (sa fie ca un piure), combina cu jumatate de bol de branza de casa, 5 cepe verzi taiate si o lingura de cimbru. Pune compozitia intr-o tava, presara germeni de grau pe deasupra si coace-o la cuptor. Serveste cu salata.

CINA: peste la gratar cu ceapa, dovleac, cartofi, ardei iute, rosii calite in ulei de masline.

Ziua 5

MIC DEJUN: un bol cu afine, zmeura si m ure combinate cu iaurt si cateva migdale.

PRANZ: 1 piept de pui cu salata de rosii si castraveti.

CINA: paste cu sos bolognese, preparat din carne de vita tocata, rosii, ceapa taiata, usturoi pisat si o mana de fasole. Serveste cu salata din spanac, pere feliate, parmezan, ulei de masline si dressing de otet de mere cu miere.

 


Lasă un răspuns

Sus