Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta de primavara

Dieta de primavara

Dieta de primavara nu este o cura de slabire si nici o cura de detoxifiere in sensul strict al cuvantului, ci este o cura de improspatare si revenire la viata. Dieta de primavara inseamna o alta abordare a nutritiei cu scopul de a completa carentele din perioada rece a anului si dea elibera organismul de toxine.

Dieta de primavara inseamna un plus de energie, sanatate si frumusete, scopul ei fiind acela de a te combate astenia de primavara, carentele de vitamine si minerale, de a imbunatati aspectul pielii si, eventual, de a scapa de cateva kilograme, desi nu acesta este scopul principal urmarit de dieta de primavara. Dieta de primavara trebuie sa combata cele mai comune simptome ale trecerii de la iarna la primavara, ca sezon intermediar. Neplacerile primaverii inseamna: kilograme in plus, o piele uscata si deshidratata, oboseala, somnolenta dar si nerabdare, agitatie si frustrare.

Dieta de primavara tinteste organele vitale: ficatul, rinichii, glandele si pielea care au nevoie de un impuls care sa le ajuta sa se improspateze, iar aceasta se face prin alimentatie.

Chinezii spun ca, primavara, ficatul si vezica biliara ating maxim energic, si au nevoie de sustinere prin alimentatie.

Pentru a sprijini si stimula activitatea biologica, in crestere primavara, dieta de primavara inseamna alimente usor de digerat consumate in cea mai mare masura crude, inlocuirea carnurilor cu lacate, a grasimilor animale cu cele vegetale, a conservelor cu fructe si legume proaspete.

Iata regulile de baza in dieta de primavara.http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/02/25/dieta-primavara-2.jpg

► Evita sarea. In felul acesta elimini apa din tesuturi.
► Evita zaharul. Inlocuieste zaharul cu miere.
► Consuma alimente care au gust amar. Sustin bila si ficatul. Asta inseamna secara, alac, andive, anghinare.
► Evita alimentele acre. Ramane pe lista doar  sucul de lamaie si otetul natural din vin fermentat sau otetul de mere.
► Consuma legume si fructe bogate in fier. Asta inseamna cura de urzici, papadie, arpagic, salata si patrunjel.
► Cuvatul cheie in dieta de primavara este „fier”. Ideale sunt: fasolea neagra, lintea, mazarea si spanacul. Sunt bune si cele congelate.
► Sunt binevenite si fructele uscate: stafide, caise, smochine si curmale. Seria este completata de nuci, migdale si alune, dar si seminte de in, seminte de dovleac si de floarea soarelui. Toate trebuie consumate crude in cantitati mici, dar in fiecare zi.
► Cura de clorofila este o parte importanta in dieta de primavara. Aceasta inseamna broccoli, fasole verde si spanac. Sunt preferate legumele proaspete, dar sunt binevenite si legumele congelate, pana in momentul in care trufandalele vor invada pietele.
► Esential in dieta de primavara este si hidratarea. Chinezii recomanda ca primavara sa bem cel putin doi litri de lichide pe zi, pentru a sustine eliminarea toxinelor si improspatarea sangelui.
► Miscarea fizica este obligatorie, dar prin miscare se intelege plimbare in are liber, in soare.

Chinezii sustin ca exista ceaiurile potrivite pentru fiecare anotimp, astfel ca avem si ceaiuri de primavara.

Cele mai bune ceaiul de Hibiscus, ceaiul de musetel si ceaiul de lemn dulce. Ceaiurile de primavara sunt toate ceaiurile din flori.

Pe lista ceaiurilor de primavara de mai numara ceaiul de urzica si ceaiul de cretisoara, recomandat mai ales femeilor. Bune, utile si necesare sunt si ceaiurile de urzica, salvie si papadie care curata ficatul si sange. Pentru rasfat, ceaiul de rozmarin care calmeaza si relaxeaza. Nu lipseste ceai verde sau ceai de iasomie care elimina grasimea.

Dieta de primavara este o dieta de lunga durata, iar in cadrul unui plan alimentar sanatos poate fi un stil de viata in martie si aprilie.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: FreeDigitalPhotos


Lasă un răspuns

Sus