Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Exerciții de relaxare. Strategie pentru deconectare

Exerciții de relaxare. Strategie pentru deconectare

Exerciții de relaxare – Ți-e greu să te relaxezi după o zi obositoare? Ai dificultăți când trebuie să adormi? Te gândești intens la evenimentele de peste zi și mintea ta este mereu agitată? Iată un mic antrenament zilnic care te învăță cum să te deconectezi la dorință.

Toate femeile trec prin situații asemănătoare: ne mișcăm rapid de la un deadline la altul, avem grijă de copii în fiecare zi, ținem gospodăria curată și ordonată. Dar periodic toate aceste lucruri încep să ne depășească posibilitățile și avem nevoie de o pauză. Dacă nu, corpul își ia singur pauza și ne vom simți demotivate, epuizate sau chiar deprimate. Ce e de făcut?

Tehnici și metode de relaxare

Yoga, pilates, meditația sunt tehnici minunate de relaxare. Și mai bine este să incluzi în rutina zilnică câteva exerciții rapide și simple care contribuie la deconectarea minții și la relaxarea mușchilor. În felul acesta, nu doar corpul va avea parte de o pauză binemeritată, ci și sufletul se va simți răsfățat și îngrijit. Experți în științe comportamentale și psihologie au pus la punct câteva exerciții de efectuat acasă, dar și când ești în deplasări sau în vacanță. În principiu, toate pun accentul pe atenția adusă asupra propriei persoane și pe momentul de acum și aici, pentru a percepe cât mai conștient toate lucrurile și situațiile din jur. În felul acesta, ne detașăm de griji, iar corpul și psihicul se relaxează. Acest miniantrenament zilnic nu este deloc greu, iar efectul lui este extraordinar!

  1. Dimineața în pat

Înainte de a te da jos din pat, rămâi câteva clipe pe marginea lui, șezând. Percepe întregul corp: cum se simte, ce emoții apar acum? Respiră profund de câteva ori, în mod conștient și lent, apoi dă-te jos din pat.

  1. Ritualul de spălare

Că faci duș sau te speli pe față, percepe pe îndelete elementul apă: este caldă sau rece, dură sau moale? Cum se simte când îți curge pe mâini sau pe întregul corp? Cum miroase săpunul pe care-l folosești? Îți place să zăbovești mai mult cu mâinile și corpul în apă și vrei ca această experiență să se prelungească? În timp ce te speli, nu te gândi la nimic, ci doar la ceea ce faci în acel moment.

  1. Pe drum

Îți place să asculți muzică în căști în drum spre serviciu? Atunci, analizează cu atenție fiecare instrument. Care este măsura melodiei? Cum se aude vocea interpretului? Nu trebuie să faci judecăți de valoare; dimpotrivă, este indicat să fii cât mai atentă la fiecare aspect al muzicii. Percepe doar sunetele care se revarsă din telefonul tău în căști și bucură-te de această experiență senzorială. Fii atentă la fiecare aspect al muzicii pe care o asculți.

  1. Acasă

Preț de două minute, desprinde-te de ceea ce faci și observă ce se află pe masa ta de lucru sau în sufragerie: câte creioane ai pe birou, ce cărți sunt adunate în colț, ce ziare ai lăsat pe masă, cum se simte hârtia? Concentrează-ți atenția, cu răbdare, asupra obiectelor uzuale cărora nu le dai de obicei prea multă atenție. După ce trec cele două sau trei minute, întoarce-te la treburile tale zilnice.

  1. La masă

Când mănânci, nu te gândi la nimic altceva. Savurează cu toate simțurile mâncarea. Privește cum arată și gustă cu atenție: simte savoarea fiecărei înghițituri și mestecă în liniște, cu plăcere. Percepe mirosul, gustul și textura alimentelor: sunt moi, tari, picante, sărate, condimentate, dulci, acrișoare? Înregistrează toate aceste date fără să judeci. Învață să percepi cu atenție fiecare detaliu și bucură-te în liniște de masă.

  1. La plimbare

Chiar dacă plimbarea zilnică înseamnă doar parcurgerea distanței dintre stația de metrou sau de autobuz și bloc, asta nu înseamnă că nu poți să transformi această experiență de câteva minute într-un exercițiu de atenție. Percepe cu atenție mediul înconjurător: câți copaci vezi? cum miroase aerul? auzi păsări ciripind? observi flori pe unde treci? Vei observa cum după acest exercițiu ajungi acasă deja relaxată și binedispusă.

  1. Înainte de culcare

Seara, caruselul gândurilor își sporește viteza de obicei și ne ține treze mai mult timp decât ne-am dori. Așa că este momentul să-l oprești. Înainte de a merge la culcare, reflectează câteva minute. Bea un ceai cald și relaxant și rememorează ce ai făcut peste zi. Ce lucru ți-a atras atenția în mod deosebit? Care au fost momentele cele mai frumoase? A existat ceva care te-a nemulțumit sau enervat? Cum ai trecut peste momentul dificil? După ce identifici situațiile și evenimentele neplăcute, încearcă să le închei. Imaginează-ți cum așezi acele gânduri și lucruri într-un sertar pe care îl închizi și apoi arunci cheia. Vei vedea cum, cu timpul, acest exercițiu devine foarte util pentru a scăpa de ruminațiile lucrurilor neplăcute.

Citeste si:

 

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.26/2018
Text: Dana Verescu
Sursa foto: pexels.com

Comments

comments

Leave a Reply