Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Nutriție și diete > Numerele care te ajută să slăbești și să fii sănătoasă

Numerele care te ajută să slăbești și să fii sănătoasă

Numerele din lista de mai jos nu te ajută să slabești efectiv, dar sunt informații importante care te vor face să înțelegi ce este bun și ce nu este recomandat în dieta și stilul tău de viață. În plus sunt o bună cale prin acre poți corecta unele din greșelile de nutriție și nu numai pe care cu certitudine le facem toți.

Înainte de a întra efectiv în subiect să mai spun două lucruri, foarte importante și ele pentru echilibrul moral și pentru o viață sănătoasă adevărată, fără excese și exagerări inutile:

♥ O dieta sănătoasă înseamnă 80% alimente bune, curate și sănătoase, 20% alimente ”rele”, junk food sau alte ”prostii”. Alimentele din categoria rele sunt de cele mai multe ori benefice pentru confortul psihic, sunt relaxante și combat stresul.

♥ Nu încerca să consumi doar alimente bio. Este un efort financiar inutil. Unele alimente pur și simplu nu au nevoie de variante bio pentru că nu există diferențe, în timp ce altele este ideala dacă le poți consuma doar din producții curate (lapte, ouă, mere, cirese, cartofi, rosii, de exemplu).

100 – Reprezintă numărul de calorii la care ar trebui să renunți zilnic pentru a slabi 10 kilograme pe an. Acesta e destinat celor cu o greutate stabilă și este și o veste bună: 100 de calorii nu e mult! Ar însemna cam 25 de jeleuri sau două fursecuri de ciocolată. O altă varianta ar fi să renunți la maioneză, sau să cumperi numai lapte degresat.

1 – Ar trebui să mănânci o felie de pizza pe săptămâna pentru a reduce riscul apariției cancerului. Consumatorii de pizza reduc cu 34% apariția cancerului faringian și cu 59% pe cea a cancerului esofagian. Dar nu vorbim despre pizza umplută cu carne, ci despre cea tradițional italienească. Pentru a fi sigură că vei savura cel mai bun sortiment, comandă o pizza cu blat subțire, cu mai mult sos de roșii și mai puțină brânză. Specialiștii cred că secretul constă într-o combinație de lycopene din roșii și grăsimi sănătoase din uleiul de măsline.

3 – Numărul de porții de fructe sau legume pe care ar trebui să le consumi într-o zi. Gândește-te la o salată normală – această e în medie capacitatea unei porții. Amestecul de fructe uscate sau salată de fructe sunt și ele acceptate. Consumând zilnic această cantitate, reduci riscul apariției problemelor cardiace și a cancerului. Ca să nu mai vorbim despre faptul că mai și slăbeșți… Atenție: ketchup-ul și cartofii prăjiți nu se pun la socoteală.

3,5 – O dietă aproape total lipsită de carne poate adaugă speranței tale de viață trei ani și jumătate. E drept că ar trebui să fii consecvență acestui stil de viață cel puțîn 20 de ani pentru a obține un asemenea bonus. Dacă te inhami la alimentația vegetariană pe termen lung, asigura-ți suficiente proteine și fier din alte surse: legume, tofu și pâine integrală.

♥ Cea mai bună dietă vegetariană este cea care conține și puțină carne. Este sfatul unui nutriționist!

38 – Acesta e un procent; dintre femeile supraponderale care vor să piardă din greutate, cele ce mănâncă fructe slăbesc cu 38% mai mult decât celelalte. Merele și perele sunt bune prietene cu cântarul. Mecanismul de funcționare a „prieteniei” e simplu: au un conținut sărac în calorii și au fibre – care te fac să te simți sătulă și, în consecință, să mănânci mai puțîn și mai rar.

2 – Două sunt simptomele imediate ale alergiilor alimentare: mâncărimea buzelor și respirația îngreunată. Și chiar dacă eviți cu mare atenție alimentele care știi că îți fac rău, sărutandu-ți iubitul ce a gustat din acele produse, îți poți provoca o alergie de toată… urâțenia! Morală e însă că nu alergicul trebuie tăiat de la porția de sărutări, ci sărutătorii să se abțină de la alimentele prohibite.

3 – Adică trei mese pe zi (și nu una singură!) e bine să mănânci pentru a reduce cu 70% riscul afecțiunilor cardiace. Te protejezi astfel față de îmbolnăvirea inimii – la ora actuală, „ucigașul” numărul unu în rândul femeilor.

46 – Femeile care mănâncă mari cantități de carne roșie, dulciuri, paște făinoase și grăsimi sunt cu 46% mai dispuse să dezvolte cancer de colon față de cele care au redus drastic aceste alimente. Pe ce să dăm vină? Pe substanțele cancerigene (cum ar fi nitratii din carnurile prelucrate industrial) și creșterea secretiei de insulină din cauza pastelor și zahărului. Compune-ți așadar un meniu mai sănătos, bazat pe carne de pește și de pasăre, cereale integrale, legume și fructe.

140 – Merele cele mai dulci sunt… foarte dulci! 140 g de măr conțin o cantitate de zahăr echivalentă cu 4 lingurițe. Din acest motiv, medicii și mai ales stomatologii nu mai recomandă merele drept fructe ideale de mâncat că gustări între mese. Cultivatorii de mere se întrec în a selecta soiurile cele mai căutate – adică cele mai dulci, ai ghicit! Mai mult: sucurile de fructe, ce până mai deunăzi păreau alternativă sănătoasă, au picat în dizgrație tot datorită conținutului bogat în zahăr, provocator de carii dentare la concurență cu cola. Însă nu trebuie să repudiezi merele definitiv; ele rămân un deșert favorit din pricina puzderiei de vitamine și suplimente nutritive. Ar trebui să mănânci cam 8 mere pe zi, timp de cinci luni, că să fii în primejdie de… carie! Că în orice situație discutabilă, înțelepciunea constă în moderație: dacă bei foarte multă apă, mori; și dacă un pahar de suc conține tot atâția nutrienți, acizi și zahăr cât patru dintre fructele din care provin, e simplă aritmetică: nu e prudent să bei cinci sticle din acel suc!

Citește și:

sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns