Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Medical > Sugestii pentru fumători

Sugestii pentru fumători

Mulţi cochetează cu ideea de a se lăsa de fumat, puţini se pot lăuda că au reuşit. Te numeri printre aceştia din urmă? Până la marea izbândă, măcar ia măsuri de atenuare a efectelor negative pe care le are, după cum ştii, asupra organismului.

Oarece măsuri de contracarar a efectelor negative ale fumului de ţigară asupra organismului fumătorului, chiar dacă nu rezolvă întru totul problema, nu pot fi decât bine-venite. Iată ce ai putea face în acest sens.

Mai multă vitamina C

Fumul de ţigară inhalat are efect devastator asupra aportului de vitamine („înghiţite“ parcă de fumul de ţigară), necesar organismului pentru o bună funcţionare. Preferată s-ar părea că este vitamina C, de care organismul fumătorului are nevoie pentru neutralizarea radicalilor liberi din fumul de ţigară. Drept urmare, cu cât fumezi mai mult, cu atât organismul tău are mai puţină vitamina C, necesarul organismului fumătorului fiind de 2,5 ori mai mare decât al celor care nu au acest viciu. Aşadar, fumătorul ar trebui să consume mai multe alimente ce conţin vitamina C, precum şi din cele bogate în antioxidanţi.

Surse indicate: citrice, măceşe, cătină, vişine, ardei, urzici, pătrunjel, roşii, varză-de-Bruxelles, mere

Detoxificarea, importantă

Pe lângă suplinirea vitaminelor „înghiţite“ de acest viciu, importantă este şi eliberarea organismului de toxinele pe care le primeşte odată cu fumul de ţigară inhalat. O soluţie excelentă în acest sens ar putea-o constitui sucurile de fructe. Pe lângă importantul aport de lichide, de care fumătorul are o mare nevoie, vitamine şi microelemente, sucurile de fructe mai conţin fibre şi pectine, acestea având capacitatea de a neutraliza toxinele introduse prin fumul de ţigară.

Surse indicate: suc de portocale, lămâie, grepfrut, mere, vişine

Neutralizarea metalelor grele

Un alt aspect legat de detoxificarea organismului este legat de neutralizarea metalelor grele pătrunse în acesta odată cu fumul de ţigară. Cel mai indicat aliment ce poate juca un asemenea rol este topinamburul, cunoscut şi sub denumirea de nap-porcesc sau mere-de-pământ. Ce-i drept, nu ne e tuturor la îndemână. Îl putem înlocui cu algele marine, ceva mai uşor de procurat. Cele mai valoroase sunt brune. Specialiştii în nutriţie au demonstrat că algele marine constituie un excelent remediu natural de eliminare a metalelor grele din organism, precum şi a toxinelor acumulate prin fumat. Fibrele alimentare în care sunt bogate algele marine au darul de a le absorbi, după care şi toxinele, şi metalele grele sunt eliminate împreună cu acestea.

Vrei să te laşi?

Tot dieta te-ar putea ajuta. O susţin cercetătorii de la Centrul Medical al Universităţii Duke din SUA. Ce ai putea face? Consumă lapte, fructe şi legume crude. Motivul? Înrăutăţesc gustul tutunului, e concluzia aceloraşi cercetători, la care au ajuns în urma unui amplu sondaj. Introducându-le în dietă, te-ar putea ajuta să răreşti ţigările sau, cine ştie, chiar să te laşi de fumat. Pofta de ţigară ar putea fi amânată şi cu un ceai de obligeană, pedicuţă, salvie, mentă sau podbal.

Includerea în meniu a alimentelor care înrăutăţesc gustul ţigării după consumul acestora sau eliminarea celor care îl îmbunătăţesc, precum cafeaua, băuturile alcoolice şi cele pe bază de cola, nu este însă suficientă pentru a te lăsa de fumat.  Este nevoie şi de multă-multă voinţă.

Avantajele renunţării

La tutun, fireşte. Dacă răul pe care îl produce fumul de ţigară asupra organismului tău nu te sperie, poate te-ar convinge beneficiile renunţării la acest viciu.

# Un plus de energie. Ai impresia că fumatul te înviorează? Nu e decât o amăgire de moment, prin suprasolicitarea întregului organism, fumul de ţigară ce pătrunde în el îi fură o mare parte din rezervele energetice, vitregindu-te, aşadar, de ele.

# Ten luminos, zâmbet strălucitor. Toxinele din tutun perturbă secreţiile pielii, ceea ce face ca tenul să se ofilească înainte de vreme. Şi nu e singura urmă pe care o lasă asupra chipului tău, ci şi îngălbenirea dinţilor, apariţia cearcănelor şi a coşurilor.

# Somn odihnitor. Asemenea cofeinei, nicotina acţionează ca un stimulent, perturbând somnul.

# Încărunţirea, amânată. Oricât ar părea de ciudat, s-ar părea că toxinele din tutun grăbesc albirea părului, precum şi căderea lui, iar în cazul bărbaţilor, apariţia cheliei.

# Minte clară. Da, chiar aşa, s-a constatat că celor care s-au lăsat de fumat li s-au îmbunătăţit memoria şi capacitatea de concentrare.

# Mai multă încredere în sine.

# Mai mulţi bani..

Ştii că nu-ţi face bine, dar tot fumezi. Încearcă măcar să diminuezi pe cât posibil din efectele nocive pe care le are acest viciu de care nu te poţi debarasa asupra organismului.

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.37/21.09.2017
Autor: Olga Sveduceac
Sursa foto: pixabay

Comments

comments

2 thoughts on “Sugestii pentru fumători

  1. “… puţini se pot lăuda că au reuşit. Te numeri printre aceştia din urmă?”
    Cei din urma sunt cei care s-au lasat de fumat. Pentru ei sunt sfaturile?

  2. Am 49 de ani si am fumat de la 16 ani minim un pachet de tigari pe zi. De 9 ani m-am lasat de fumat. Dar NU MA SIMT MAI BINE, M-AM INGRASAT 10 kg., sunt mult mai irascibil. Deci nu prea se vad asazile beneficii ale abandonarii tigarilor. Totodata in cei 9 ani de cand nu fumez nu am reusit sa pun bani de-o parte, desi un calcul simplu ma indreptateste cu o suma frumusica de cca. 15.000 Euro. si va si explic de ce: consum seminte, alune, guma de mestecat, bomboane mai mult decat atunci cand fumam. Concluzia personala: FUMATUL NU ESTE ATAT DE DAUNATOR SANATATII ASA CUM PRETIND DIN CE IN CE MAI MULTI … NEFUMATORI!!! Organismul este privat intr-adevar de o cantitate mare de oxigent si stim cu toti ca acest lucru nu este benefic. dar de la asta pana la ceea ce afirma toti diletantii care au luat la tinta fumatorii este cale f. lunga. Va recomand cu caldura sa va indreptati atentia la chimicalele din toate alimentele, inclusiv legume si fructe, ca e mult mai periculos ce mancam decat ce se fumeaza!!!

Leave a Reply