Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > 6 obiceiuri care te impiedica sa slabesti

6 obiceiuri care te impiedica sa slabesti

Daca urmezi o dieta si nu reusesti nicicum sa dai jos un kilogram, inseamna ca faci ceva gresit. De multe ori, ceea ce crezi ca ar trebui sa te ajute sa slabesti, se dovedeste a fi exact motivul pentru care ramai la aceeasi greutate.

Bei ceai negru

Ceaiul contine substante antioxidante si tanin, care are acelasi efect energizant ca si cofeina. Ceaiul negru insa, obtinut prin fermentarea ceaiului verde, este plin de fermenti care indeparteaza o parte din ingredientele termogene antioxidante si reduce proprietatile de stimulare a pierderii in greutate. In schimb, ceaiul verde contine antioxidanti care ard grasimi.

  • Bea 2-3 cesti de ceai verde pe zi pentru a optimiza rezultatele dietei.

Iei micul dejun la ora nepotrivitahttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/03/21/1-1184.png

Sarind peste micul dejun te poti ingrasa, la fel si daca il iei la ora nepotrivita. Ceea ce mananci atunci are un rol foarte important in orice plan de slabit. Daca nu slabesti, probabil ca nu mananci suficient dimineata si acumulezi foame peste zi, pe care o potolesti mancand mult seara. Nutritionistii sunt de parere ca micul dejun trebuie luat in prima ora dupa trezire.

  • Daca vrei sa slabesti, ia micul dejun imediat ce te trezesti si consuma alimente bogate in proteine – iuart, oua, nuci – care te ajuta sa ai energie si sa arzi usor grasimile. De asemenea, poti da un imbold metabolismului daca bei un pahar cu apa rece dimineata, pe stomacul gol. Sucul de lamaie adaugat in apa mareste acest efect.

Nu dormi suficient

Conform unui studiu realizat la Universitatea din Quebec, sapte ore de odihna pe noapte sau mai putin duc la ingrasarea cu 1,82 kg in sase ani. Si persoanele care dorm mai mult de opt ore se confrunta cu acelasi fenomen, insa acumuleaza doar 1,36 kg in aceeasi perioada. Explicatia consta in faptul ca lipsa somnului afecteaza echilibrul hormonilor care controleaza apetitul. Prea putin somn scade nivelul de leptina, care controleaza apetitul, si creste nivelul de ghrelina, o polipeptida care influenteaza consumul mare de carbohidrati.

  • Incearca sa-ti imparti ziua in opt ore de munca, opt ore de activitate personala si opt ore de somn.

Faci exercitii cu greutatihttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/03/21/1-1185.png

Activitatea fizica arde grasimea, asta e cert. Musculatura trebuie sustinuta pe perioada pierderii kilogramelor, dar folosind greutati, muschii nu doar se tonifica, ci isi si maresc volumul. In plus, exercitiile cu greutati izoleaza musculatura lucrata de restul corpului, care nu consuma energie si nu arde grasimea. Asta inseamna ca, in timp ce tu faci exercitii pentru brate sau picioare, restul corpului „doarme”.

  • Renunta la greutati si fa exercitii aerobe: banda, aerobic, bicicleta, stepper, inot. Acest tip de exercitii implica toata musculatura si ajuta la arderea mai rapida a grasimilor. In timp ce corpul tau se misca, grasimea se topeste.

Tii diete drastice

Curele severe nu sunt solutia pentru pierderea kilogramelor, ba dimpotriva. Dupa aceste diete, se revine la stilul de viata anterior si se consuma alimente din abundenta sau bogate in grasimi. Dupa ce organismul infrunta o perioada de restrictii majore, urmeaza una de abundenta. Metabolismul este derutat si incepe sa stocheze toate resursele primite pentru a face fata unei noi perioade de restrictie. De aceea, dupa o cura drastica, se acumuleaza rapid kilogramele pierdute, ba chiar si altele in plus. Studiile au aratat ca femeile care obisnuiesc sa recurga la astfel de diete risca sa devina obeze.

  • Apeleaza la diete recomandate de nutritionisti, cu mese multiple (trei principale si doua gustari), din care sa nu lipseasca legumele, fructele si proteinele de calitate, dar fara grasimi rele (prajeli si grasimi animale in exces).

Esti tipul comod

Miscarile tale sunt lente, esti calma si nu te enervezi usor. Geneticienii spun ca acest tip de personalitate este predispus ingrasarii. Ei sustin ca persoanele dinamice, nelinistite si care sunt intr-o agitatie continua au activata o gena care stimuleaza metabolismul.

  • Trebuie sa dezvolti strategii prin care sa te misti mai mult, de la treburile casnice pana la cele de serviciu. Impune-ti sa devii mai activa, implicandu-te in diverse proiecte, insa fara sa te consumi, fiindca stresul este un alt vinovat pentru acumularea de kilograme.

 




Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus