Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Cum să te fereşti de răceală

Cum să te fereşti de răceală

În primele zile de când a pus stăpânire pe corpul tău, gripa acţionează pe tăcute, fără să-ţi dea motive de panică. Cu toate acestea, în scurt timp de la contaminare, poate face ravagii nu doar asupra ta, ci şi a celor din proximitate. Pentru că nu poţi să stai sub un clopot de sticlă, vezi cum să faci să diminuezi riscurile de îmbolnăvire. 

 

Mâncaţi separat

Oricât de tentant ar fi, nu mânca din aceaşi farfurie, nu bea din acelaşi pahar şi nu-i da copilului sau iubitului tău să guste din mâncarea ta folosind aceleaşi tacâmuri. 

 

Spală-te pe mâini

După fiecare masă sau de câte ori ai frecventat un spaţiu public, mergi la toaletă şi spală temeinic mâinile, cu săpun din belşug. Ai grijă să clăteşti la fel de bine. Dacă, dintr-un motiv sau altul, nu poţi folosi apa, ţine în geantă un gel antibacterian sau şerveţele igienice. 

 

Şterge-te cu prosoape de hârtie

Chiar dacă ai folosit apă şi săpun, prosoapele din bumbac pot reţine microbii altor persoane, care s-au şters înaintea ta de transpiraţie, sau chiar au strănutat într-unul. Pentru siguranţă, foloseşte doar prosoape de unică întrebuinţare.

 

Demachiază-te

Seara, când vii de la serviciu, îţi vine să te afunzi pe canapea cu un gest aproape reflex. Fă asta de-abia după ce ai trecut pe la baie şi ai înlăturat machiajul. În timpul zilei, pe faţa ta se poate depune o adevărată colonie de viruşi, mai ales dacă, din cauza machiajului, nu ai putut-o împrospăta cu apă de-a lungul zilei.

 

Ieşi afară

Chiar dacă îţi vine să hibernezi, nu eşti ferită de răceală dacă stai la adăpost şase luni pe an. Fă-ţi curaj şi ieşi din casă, chiar şi pentru cinci minute. E de preferat să faci o plimbare de o jumătate de oră prin parc, unde aerul nu e la fel de poluat ca în cartiere. La sfârşit de săptămână, dă o fugă la munte şi inspiră aer curat. Imunitatea creşte văzând cu ochii dacă practici un sport de iarnă, ca schiul sau snowboarding-ul. Dacă nu eşti o fire sportivă, e suficient să te plimbi prin pădurea de conifere. 

 

Taie-ţi unghiile scurt

Uneori, gestul de a-ţi roade unghiile când eşti stresată sau de a băga un deget în gură când te gândeşti cum să rezolvi mai repede o problemă de serviciu poate fi suficient pentru a căpăta o viroză. Manichiura cu unghii lungi e admirată de toată lumea, dar sub ea se pot ascunde o grămadă de germeni dăunători. Dacă eşti prea cochetă ca să porţi unghiile scurte, măcar curăţă-le zilnic: aşa, previi pericolul îmbolnăvirii. 

 

Sex contra gripei

Potrivit cercetătorilor, cuplurile care fac dragoste de cel puţin de 1-2 ori pe săptămână, înregistrează un nivel mai ridicat de imunoglobulină A, responsabilă cu întărirea sistemului imunitar. Mai mult, sexul înfierbântă trupul, deci, adio, răceală!

 

Încălzeşte-ţi picioarele

Savanţii englezi susţin că picioarele calde reduc riscul de răceală cu 67%. Când ai extremităţile reci, vasele de sânge se îngroaşă, iar celulele albe care imunizează organismul pătrund mai greu în mucusul din membranele sinusurilor, acolo unde se ascund majoritatea viruşilor. Când eşti acasă, poartă şosete flauşate care-ţi ţin de cald şi care ajută la dilatarea sângelui. 

 

Încearcă un masaj

Deschide o carte bună, fă-ţi un ceai fierbinte cu scorţişoară, bun în prevenţia răcelilor, şi roagă-ţi partenerul să-ţi maseze tălpile picioarelor, fruntea şi spatele. Sângele va fi pus în mişcare, sinusurile eliberate, iar starea de bine care te va învălui va elibera oxitocina, hormonul fericirii şi inamicul numărul unu al stresului. Iar unde nu e stres, vai de răceală! 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus