Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta hipocalorica

Dieta hipocalorica

Orice dieta implica reducerea numarului caloriilor, iar orice dieta se poate numi dieta hipocalorica. Planul pentru aceasta dieta hipocalorica este baza pentru orice plan alimentar care urmareste sa duca la scaderea in greutate.

Dieta hipocalorica este o dieta restrictiva, al carui principiu de baza este acela de a diminua aportul energetic provenit din alimentele grase si din cele care contin carbohidrati. Dieta hipocalorica are mai multe planuri alimentare, dar regula de baza este aceea a reducerii aportului de calorii zilnice sub 1500.

Trebuie spus ca nevoia calorica a unei femei adulte este situata undeva in jurul valorii de 2000 de calorii, iar o dieta hipocalorica poate sa coboare aceasta valoare pana la 1300 de calorii.

Dieta hipocalorica obliga la schimbarea stilului de viata. O dieta hipocalorica care se limiteaza la un aport zilnic de 1300-1500 de calorii poate duce la aparitia senzatiei de oboseala si la anemie. Dieta poate duce la caderi de calciu si la scaderea valorilor normale ale glicemiei.

Respectata dupa toate regulile, o dieta hipocalorica te poate ajuta sa slabesti pana la 5 kilograme in  8-10 zile. Esential este cat timp respecti o dieta hipocalorica? Nutritionistii spun ca un plafon de de 1500 de calorii poate fi respectat pana la 6-8 saptamani, dar depinde in cea mai mare masura de cata vointa ai si de cate kilograme vrei sa scapi si de alimentele pe care le consumi in limita caloriilor zilnice.

Regulile de baza ale dieteti hipocalorice sunt: mese echilibrate, in cantitati mici, la ore fixe. Evitarea oricaror gustari intre mese, eliminarea sau reducerea la minimum a grasimilor si carbohidratilor,  consumul a minimum doi litri de lichide pe zi si, nu in ultimul rand, exercitii fizice regulate reduse ca intensitate.

Meniu de dieta hipocalorica

Micul dejun: o cafea, fara zahat, 50 de grame de paine integrala, un iaurt degresat, 10 grame de unt.

La pranz: 200 de grame de legume crude sau inabusite, cu o lingura de ulei si otet sau suc de lamaie, 100 de grame de carne salaba sau peste gras, un fruct sau un iaurt degresat sau un pahar de lapte degresat, 30 de grame de paine integrala, 75 de grame de paste (orez sau cartofi)

La gustrarea de dupa-amiaza, singura inclusa in meniu este recomandata o cafea si doua patratele de ciocolata amara, pentru un plus de energie.

Masa de seara: 200 de grame de legume, 100 de grame de carne slaba sau peste gras (pestele poate fi mancat de 2-3 ori pe saptamana, o data in zi, in rest carne de pui, carne de curcan sau carne de vaca slaba), 80 de grame de paine integrala, 200 de grame de orez, cartofi sau paste – dar mereu altceva decat la masa de pranz.


Lasă un răspuns

Sus